• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
پنج شنبه 7 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190174
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/WnWWQ
+
-

شفاف‌سازی درباره 4پرونده قضایی

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، در نشست ‌خبری دیروز خود، به تشریح مهم‌ترین پرونده‌های قضایی مطرح پرداخت.

پاسخ به شبهه‌هایی درباره پرونده هواپیمای اوکراینی
در بیست‌وهفتمین روز از فروردین‌ماه1402بود که رأی پرونده سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، پس‌از 3سال صادر شد. براساس رأی صادر شده، متهم ردیف اول پرونده درمجموع  به 13سال حبس تعزیری محکوم شد. ستایشی تصریح کرد برخلاف ادعای مطرح شده، اساسا عنوان «محاربه» برای متهمان نمی‌توانسته مطرح باشد، چرا که متهم به تصور مقابله با موشک چنین اقدامی را مرتکب شده ‌است.

اسدالله اسدی در آستانه آزادی
پیگیری آزادی اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی زندانی در بلژیک، در سال‌های اخیر فراز و نشیب‌های فراوانی داشت و با صدور رأی ناعادلانه‌ 20سال حبس برای اسدی همراه شد. در روزهای میانی اسفندماه 1401دادگاه قانون اساسی بلژیک با تأیید قرارداد تبادل زندانیان با ایران، راه را برای بازگشت اسدی به کشور باز کرد. اکنون هم خبر می‌رسد که موافقتنامه انتقال محکومان به حبس میان ایران و بلژیک منعقد و اسناد مربوط هم منتقل شده و دوطرف می‌توانند نسبت به انتقال محکومان اقدام کنند.

تأیید حکم جمشید شارمهد
رسیدگی به اتهام‌های جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی «تندر»، از دیگر پرونده‌های جنجالی دستگاه قضایی طی سال‌های اخیر بوده که با تأیید حکم اعدام در دیوان‌ عالی کشور به آخر خط رسیده ‌است و به‌گفته سخنگوی دستگاه قضایی، اقدام‌های اجرایی در این زمینه متعاقبا انجام می‌شود.

آخرین وضعیت پرونده شهادت آرمان علی‌وردی
شهید علی‌وردی، چهارم آبان 1401در جریان ناآرامی‌های پاییز سال گذشته شهرک اکباتان مجروح و 2 روز بعد بر اثر شدت جراحت شهید شد. اکنون خبر می‌رسد دادسرا برای 3نفر از متهمان پرونده، اتهام محاربه از طریق استفاده تمسک به سلاح سرد برای ارتکاب قتل و همچنین اقدام علیه امنیت کشور که منجر به شهادت طلبه بسیجی و مأمور حافظ امنیت شهروندان شده، صادر کرده ‌است. بر این اساس 5متهم دیگر به اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور متهم شده‌اند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید