• دو شنبه 3 آبان 1400
  • الإثْنَيْن 18 ربیع الاول 1443
  • 2021 Oct 25

اینجا لبخند هدیه می‌دهند

گزارش همشهری از تنها مرکز دندانپزشکی در محله شوش که به زنان بهبودیافته از اعتیاد و مبتلا به ایدز و هپاتیت خدمات ارائه می‌دهد
تنها نشانه‌ای که از سال‌ها مصرف شیشه، کراک، هروئین و تریاک روی صورت‌شان مانده، 2چال بزرگ روی گونه‌های استخوانی‌شان است که دندان‌های ریخته‌شان را به رخ می‌کشد.
رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی تأکید کردند

شاخص اصلی وحدت، فلسطین است

در خجسته سالروز ولادت باسعادت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفیص و حضرت امام جعفر صادقع، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان نظام و مهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، 2وظیفه مهم برای امت اسلامی را «تبیین و ترویج جامعیت اسلام در همه شئون زندگی بشر» و «تقویت اتحاد مسلمانان» خواندند و خاطرنشان کردند: وحدت اسلامی یک امر اصولی و فریضه قرآنی است و تحقق هدف والای ایجاد تمدن نوین اسلامی بدون اتحاد شیعه و سنی ممکن نیست.

اردوغان علیه غرب

رئیس‌جمهور ترکیه، تهدیدش درباره اخراج سفرای کشورهای غربی را عملی کرده و از وزیر خارجه کشورش خواسته تا مقدمات اخراج آنها فراهم شود
تنش بین ترکیه و کشورهای غربی، با دستور اردوغان برای فراهم‌کردن مقدمات اخراج 10سفیر تا حد بی‌سابقه‌ای به اوج رسیده و رجب طیب اردوغان، قاطعیت خود برای برخورد با کشورهای غربی را نشان داده است.

جای خالی خوشمزه‌های ایرانی در فهرست یونسکو

گز بلداجی، زعفران، طعم‌های ایرانی و نان‌های نازک تنها آثار ثبت‌شده جهانی کشورمان در سازمان‌های بین‌المللی هستند
از سال۲۰۰۳ با تشکیل کنوانسیونی موسوم به2003 در سازمان بین‌المللی علمی، آموزشی و فرهنگی بین‌المللییونسکو توجه جهان به موضوعی با عنوان میراث معنوی یا ناملموس جلب شد.

تشدید رویکردهای باکو در قبال اسلامگرایان

چالش‌های روابط تهران و باکو پس از آزادی 2 راننده کامیون ایرانی نیز به پایان نرسیده است.

خطر 17میلیون واکسن نزده

دایره واکسیناسیون هنوز کامل نشده است؛ آخرین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد 25درصد جمعیت هدف، یعنی حدود 17میلیون نفر واکسن تزریق نکرده‌اند. این در حالی است که بیش از 7‌ماه از آغاز واکسیناسیون برای جمعیت عمومی کشور می‌گذرد و از شهریورهم با ورود محموله‌های متعدد، واکسن برای پوشش کامل در دسترس است.
پروژه شبکه مدیریت سیلاب بزرگراه‌های فتح و آزادگان به بهره‌برداری رسید

هدایت‌سیلاب‌های غرب تهران به چرخه مصرف آب

محدوده غرب تهران در فصل بارندگی با احتمال جریان‌یافتن آب‌های سطحی روبه‌‌رو‌ست. اکنون اما با بهره‌برداری از پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در چارچوب پروژه مدیریت سیلاب غرب تهران، احتمال زیر آب رفتن بزرگراه‌ها و اراضی این محدوده کاهش یافته است؛ پروژه‌ای که عصر روز گذشته همزمان با سالروز ولادت فرخنده حضرت رسول اکرمص و امام جعفر صادقع، تحت عنوان شبکه مدیریت سیلاب بزرگراه‌های فتح و آزادگان به بهره‌برداری رسید.

تغییر مسیر تورم پس از 13ماه