• دو شنبه 18 مرداد 1400
  • الإثْنَيْن 30 ذی الحجه 1442
  • 2021 Aug 09

رکورد جدید مرگ

متخصصان می‌گویند: تاثیر ایمنی واکسن 2 هفته پس از دوز دوم ایجاد می‌شود اگر افرادی که این روزها جانشان را از دست می‌دهند، واکسن تزریق کرده بودند، حالا تعداد فوتی‌ها کمتر بود. آنها می گویند تنها فوریت و راهکارمقابله با بیماری در حال‌حاضر، قرنطینه واقعی است
بالاترین میزان مرگ‌های کرونا در ایران، در شبانه روز گذشته ثبت شد؛ 542 نفر در 24 ساعت. در 17 ماه گذشته این اولین‌بار است که میزان فوتی های روزانه کرونا که به طور رسمی از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود، روی این عدد قرار می‌گیرد. پیش از این در 6 اردیبهشت امسال، رکورد بالاترین موارد مرگ با 496 نفر ثبت شده بود، آن روز میزان ابتلای روزانه 21 هزار و 26 نفر بود. حالا به فاصله 105 روز، رکورد جدیدی ثبت شده است.

دختران امید و انتظار

در مقایسه با دوره‌های قبل المپیک، زنان ایران با تعداد بیشتری به بازی‌های المپیک توکیو اعزام شدند، اما آیا آنها موفق‌تر از دوره‌های قبل هم بودند؟

توجه به ورزش زنان مطالبه عمومی است

بازی‌های المپیک توکیو به پایان رسیده و حالا برای دوستداران ورزش، این سؤال مطرح است که آیا زنان ورزشکار ما توانستند انتظارات را برآورده کنند یا نه؟

عوامل ایجاد وضعیت بحرانی

مدیریت کرونا در پیک پنجم، با وجود خستگی پزشکان و پرستاران و مشکلات اقتصادی بخش درمان آسیب‌پذیرتر شده است، دیگر نه توانی برای مبارزه مانده و نه پولی برای مقابله با ویروسی که آلایندگی چند برابری نسبت به جهش‌های قبلی‌ پیدا کرده است.

جنبش توقف طرح صیانت

بالاخره با پیگیری‌ها، درخواست‌ها و پیشنهادهای متخصصان، کاربران و بازیگران حوزه فناوری، نامه‌ای با امضای بیش از 20نماینده مجلس شورای اسلامی به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد که براساس آن، درصورت لغو اصل هشتاد و پنجمی بودن طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی»، این طرح می‌تواند در صحن علنی مجلس با حضور همه نمایندگان ملت بررسی شود.
اعضای شورای شهر تهران در جلسه دیروز با 18رأی شهردار جدید پایتخت را معرفی کردند

زاکانی شهردار‌تهران شد

علیرضا زاکانی روز گذشته در جلسه علنی شورای شهر تهران از اعضای پارلمان شهری رأی اعتماد گرفت و با 18رأی سکاندار پایتخت شد.