• سه شنبه 12 مرداد 1400
  • الثُّلاثَاء 24 ذی الحجه 1442
  • 2021 Aug 03

۸ سال نبرد برای اینترنت

این روزها آینده اینترنت کشور با طرح مجلس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما با همه فشارها دولت روحانی توانست در ۸ سال در یک جهش بی‌سابقه ضریب نفوذ اینترنت را به بیشتر از ۱۱۲درصد برساند
«کسی را برای پهنای باند نباید محاکمه کنند. این مسئله دستور من بوده است. اگر کسی را می‌خواهید محاکمه کنید، باید مرا محاکمه کنید.» این جملات حسن روحانی شاید بیشتر از هر چیزی پشت صحنه نبردی سخت را برای جلوگیری از گسترش فیلترینگ و کاهش پهنای باند اینترنت کشور نشان دهد.

بار تشنگی

اینجا ایران است؛ سرزمینی در بخش نیمه‌بیابانی جهان، روی کمربندی که عمده چالش‌های آبی سراسر جهان در آن قرار دارد.

گزارش به مردم

دوران 4ساله شورای پنجم مانند سایر مقاطع مسئولیت به پایان رسید و باید امانت سنگین صیانت و پیگیری از حقوق مردم را شورای ششم عهده‌دار شود.

سیاست‌خارجی نقطه قوت دولت روحانی

سیاست خارجی و دیپلماسی مهم‌ترین خصیصه دولت‌های یازدهم و دوازدهم بود که از چند منظر قابل بررسی است.

در محاصره ویروس

روز گذشته با یک جهش 45نفری در فوت بیماران مبتلا به کرونا تعداد جان‌باختگان در یک شبانه‌روز از 366نفر به 411نفر رسید. همچنین با افزایش 5هزار نفری بیماران نسبت به روز قبل، تعداد مبتلایان 37هزار و 189نفر شد. تنها یک قدم مانده تا رکورد جدیدی در تعداد فوتی‌های کرونا ثبت شود. در 16‌ماه گذشته، بالاترین میزان قربانیان این ویروس با 496نفر در 6اردیبهشت امسال1400 ثبت شد.

شفافیت؛ از وعده مجلس‌یازدهم تا کارنامه شورای ‌پنجم

یک سال و 2ماه از آغاز به‌کار مجلس یازدهم گذشته و هنوز هیچ خبری از شفافیت آرای نمایندگان نیست؛ وعده بر زمین‌مانده مجلس‌یازدهمی‌ها که یک‌بار هم به آن نه گفتند تا طرح شفایت آرا در راهروهای بهارستان سرگردان شود.
پیروز حناچی در آخرین نشست شورای مدیران ارشد شهرداری تهران:

تلاش‌کردیم شهر را آرام اداره کنیم

آخرین نشست شورای مدیران ارشد شهرداری تهران در دوره پنجم مدیریت شهری شامگاه دیروز با حضور پیروز حناچی و مدیران شهری برگزار شد.

درخواست صادرات گوشت به‌دلیل کاهش تقاضا در داخل