• چهار شنبه 16 تیر 1400
  • الأرْبِعَاء 27 ذی القعده 1442
  • 2021 Jul 07

واگذاری املاک شهر قانونمند شد

بهاره آروین: سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در دوره‌های قبل، املاک شهرداری تهران را بدون تصویب شورا و با تصمیم هیأت ‌مدیره آن سازمان به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار می‌کرد
از این پس واگذاری املاک شهرداری بدون مصوبه شورا امکان‌پذیر نخواهد بود. این پیشنهاد را بهاره آروین و سیدحسن رسولی در جریان بررسی لایحه «تعیین تکلیف املاک و اموال غیرمنقول واگذارشده شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی» ارائه کردند که با رأی مثبت 18عضو شورا به تصویب رسید.

اختصاصی از مرز ارمنستان

نوردوز- نقطه صفر مرزی؛ جاده‌های منتهی به مرز شمال غربی کشور ‌در این سوی رود ارس، از 3هفته پیش با پلاک خودروهای غیربومی شلوغ‌تر از همیشه شده است.

ماجرای بازگشت 1000ملک به شهر

هنگامی که دوره پنجم شورای شهر تهران فعالیت خود را آغاز کرد، متوجه نکات و اشکالات مختلفی شدیم. به‌گونه‌ای که در مورد بدهی‌‌ها، متوجه شدیم شهرداری تهران خیلی بدهکار است.

کرونا، فرصتی برای مدیریت تغییر

تجربیات کسب شده از برنامه‌ریزی و مدیریت همه‌گیری بیماری ناشی از ویروس کرونا نشان داد که نحوه واکنش کشورها نسبت به این همه‌گیری می‌تواند شاخصی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف و ترسیم فرصت‌ها و تهدیدها برای موارد مشابه و بحران‌های دیگر باشد و از این‌رو می‌توان واکنش ساختارهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، آموزشی و کالبدی جامعه را مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

عذرخواهی رئیس جمهور از مردم

قریب به ده روزی می‌شود که قطع مکرر و بی‌نظم برق در گوشه و کنار کشور منجر به شکل‌گیری موجی از نارضایتی‌ها در میان مردم شده است.

درآمدهای پایدار شهرداری‌ها 33درصد افزایش می‌یابد

قانون مالیات بر ارزش افزوده که با تلاش و رایزنی گسترده مدیریت شهری تهران و شهرداری‌ها در مجلس به تصویب رسیده بود از سوی رئیس‌جمهور به وزارت اقتصاد و دارایی برای اجرا ابلاغ شد.
رئیس شورای‌عالی سازمان نظام‌پزشکی در گفت‌وگو با همشهری از تأثیرات روانی و اجتماعی تأخیر واکسیناسیون کرونا بر ایرانیان می‌گوید

خطر وقوع اپیدمی اضطراب در کشور

درخواست عمومی، واکسیناسیون علیه کروناست، هیچ‌کس اما پاسخگو نیست؛ وزارت بهداشت توپ را در زمین تولیدکنندگان می‌اندازد و تولید‌کنندگان انگشت اتهام را به سمت وزارت بهداشت نشانه می‌گیرند. از آن طرف هم بخش خصوصی از اینجا مانده و از آنجا رانده، همچنان در تلاش برای واردات چندهزار دوزی واکسن کروناست که هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.