• شنبه 5 تیر 1400
  • السَّبْت 16 ذی القعده 1442
  • 2021 Jun 26

معمای ‌اتوبوس‌های ‌مرگ آفرین

رانندگان و مالکان اتوبوس‌های بین‌شهری، کمبود قطعات اصلی، بی‌کیفیتی قطعات جایگزین چینی و ترکیه‌ای و همچنین فرمالیته شدن قوانین و قواعد حوزه حمل‌ونقل مسافر را به‌عنوان مقصران پشت پرده تصادف اتوبوس‌ها معرفی می‌کنند
از عصر دوم تیر تا صبح روز بعد، بر اثر 2حادثه دلخراش تصادف برای 2دستگاه اتوبوس مسافری بین‌شهری، ۷جوان کشته شدند؛ 2خبرنگار محیط‌زیست و 5سرباز وطن. در روزها و ماه‌های آینده گزارش کارشناسی این حوادث تنظیم می‌شود و عوامل و مقصران احتمالی آن مشخص خواهند شد؛ اما به گواهی تجربه و فعالان صنعت حمل‌ونقل، بازهم به دلایلی که فراتر از اختیار عوامل و مقصران احتمالی است، راه بر تکرار خطر بسته نمی‌شود.
رهبرمعظم انقلاب پس از دریافت دوز اول واکسن کوو ایران برکت:

برای پاسداشت افتخار ملی، منتظر واکسن ایرانی ماندم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیروز دوز اول واکسن کوو ایران برکت را دریافت کردند.

آخرین گام در ایفای پاسخگویی مالی

گزارش تفریغ بودجه سال1398 شهرداری تهران در جلسه علنی 30خرداد1400 شورای‌اسلامی شهر‌تهران به تصویب رسید.

«شهر»داری با انضباط مالی

انحراف در بودجه‌های سنواتی شهرداری تهران به حداقل‌ رسیده است؛ این موضوع از گزارش‌های تفریغ بودجه سال‌های 1395تا1398 برمی‌آید.
همزمان با روز دریانوردی همشهری با 3 زن دریانورد گفت‌و‌گو کرده است

سکانداری زنان

خبر حضور مه‌کیا صادقی‌منفرد نخستین بانوی دریانورد در آب‌های خزر چند هفته پیش در رسانه‌ها بازخورد زیادی داشت؛ خیلی‌ها تصور می‌کردند او نخستین زن دریانورد ایرانی است اما طبق اعلام اداره دریانوردی سازمان بنادر‌و دیانوردی بیش از 300زن دریانورد در بخش‌های مختلف دریانوردی مانند ملوان صیاد، ملوان عمومی و ملوان عرشه در بخش شناورهای مسافری فعالیت می‌کنند و تعداد اندکی از این افراد نیز در رده افسری مشغول فعالیت هستند.