04
شنبه 5 تیر 1400
شماره 8253
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

زنگ دوم بورس؛ بازار سهام در انتظار وین

گزارش
با پایان‌یافتن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، بازارسهام اکنون در انتظار رفع دومین ابهام بزرگ سیاسی است که از مدت‌ها پیش بر سر بورس سایه افکنده. به‌نظر می‌رسد با وجود اینکه احیای برجام به‌صورت مقطعی می‌تواند به افت اندک بورس منجر شود اما در بلندمدت بر بورس آثار مطلوبی دارد.
ویژه
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تولید بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو5 در بزرگ‌ترین پالایشگاه ایران خبر داد.
گمرک ایران از کارنامه تجارت خارجی ایران در بهار1400 رونمایی کرد.
رانندگان بین‌شهری، در گفت‌وگو با همشهری دلایل جدید بروز حوادث حمل‌ونقلی را روایت می‌کنند

معمای ‌اتوبوس‌های ‌مرگ آفرین

رانندگان و مالکان اتوبوس‌های بین‌شهری، کمبود قطعات اصلی، بی‌کیفیتی قطعات جایگزین چینی و ترکیه‌ای و همچنین فرمالیته شدن قوانین و قواعد حوزه حمل‌ونقل مسافر را به‌عنوان مقصران پشت پرده تصادف اتوبوس‌ها معرفی می‌کنند
گزارش
از عصر دوم تیر تا صبح روز بعد، بر اثر 2حادثه دلخراش تصادف برای 2دستگاه اتوبوس مسافری بین‌شهری، ۷جوان کشته شدند؛ 2خبرنگار محیط‌زیست و 5سرباز وطن. در روزها و ماه‌های آینده گزارش کارشناسی این حوادث تنظیم می‌شود و عوامل و مقصران احتمالی آن مشخص خواهند شد؛ اما به گواهی تجربه و فعالان صنعت حمل‌ونقل، بازهم به دلایلی که فراتر از اختیار عوامل و مقصران احتمالی است، راه بر تکرار خطر بسته نمی‌شود.