• چهار شنبه 15 بهمن 1399
  • الأرْبِعَاء 20 جمادی الثانی 1442
  • 2021 Feb 03
داستان زنان و شهر در میزگرد همشهری با حضور 5عضو شورای‌پنجم شهر‌تهران

چرا شهر سیاستگذار زن می‌خواهد

فضاهای عمومی شهری مکان‌هایی هستند متعلق به همه شهروندان. وقتی محیطی امن، سالم، جذاب و البته دلنشین در شهر برای زنان و مردان ایجاد می‌شود، به‌معنای برقراری عدالت شهروندی است.

شهر باید برای حضور همه زنان امن شود

شهر پایدار نه برای انسان‌ها که با انسان‌ها ساخته می‌شود. انسان‌ها در این نگاه ابزار و سوژه نیستند بلکه متن و محور هستند. با مشارکت واقعی و غیرشعاری شهروندان در تصمیم‌گیری‌ها، تمامی مراحل مشارکت به‌معنای علمی و عملی محقق می‌شود.

توقف بودجه1400 در سه‌گانه اختلافات

اختلافات دولت دوازدهم و مجلس یازدهم دیروز با رد‌شدن کلیات لایحه بودجه1400 وارد مرحله جدیدی شد.

رشد اقتصادی و اجتماعی در گرو توسعه پهن باند

در جهان کنونی اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات، به‌ ویژه استفاده از دستاورد‌های آن، در فضای مجازی تا بدانجاست که از فناوری به ‌منزله راهکار توسعه آینده اقتصادجهانی یاد می شود.

کلاه زنجیره‌ای فروشگاه‌ها بر سر شهروندان

انعکاس گسترده تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تضییع حقوق مشتریان در رسانه‌های اجتماعی موجب افزایش بازرسی و نظارت بر نحوه و قیمت فروش کالا در این مراکز عرضه شده است.

بودجه در تعلیق؛ اقتصاد در کما

دولت از لایحه بودجه‌اش دفاع می‌کند اما اکثریت نمایندگان نه به لایحه دولت رأی دادند و نه مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس را پسندیدند تا سرنوشت آخرین بودجه دولت روحانی به اما و اگرها و مذاکرات احتمالی بین دولت و مجلس کشیده شود.

آغاز واکسیناسیون با واکسن ایرانی از اواخر فروردین

رئیس ستاد اجرایی فرمان امامره از آماده شدن زیرساخت لازم برای تولید انبوه نخستین واکسن ایرانی کرونا تا فروردین ۱۴۰۰ خبر داد. محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امامره گفت: براساس گزارش ناظران وزارت بهداشت، فاز اول کارآزمایی بالینی «کوو ایران برکت» با موفقیت کامل پیش رفته و حال تمام افرادی که دوز اول و دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند،

خطر از یاد رفتن کرونا در روز مادر