18
چهار شنبه 15 بهمن 1399
شماره 8152
ادب‌وهنر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

درگذشت نابهنگام استادجامعه‌شناس

هاله لاجوردی، نویسنده کتاب «زندگی روزمره در ایران مدرن؛ با تامل بر سینمای ایران» درگذشت
یادداشت
هاله لاجوردی، استاد سابق جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، نویسنده و مترجم، در 56سالگی درگذشت و خانواده، دوستان، همکاران و شاگردانش را با بهت و افسوس و حسرت تنها گذاشت.
ویژه
در این روزهای پر تب و تاب برگزاری جشنواره‌های تئاتر و فیلم فجر و نگرانی از نحوه برگزاری جشنواره‌ها و تشدید ویروس کرونا در موج چهارم آن، جشنواره موسیقی فجر هم مقدمات برگزاری جشنواره سی‌وششم را آماده می‌کند.
وقتی در نخستین نشست جشنواره فیلم فجر الناز حبیبی برای عکاسان ماسکش را کنار زد و البته تهیه‌کننده فیلم هم ضمن آرزوی بهبودی برای علی انصاریان از همه خبرنگاران خواست تا مراقب سلامتی‌شان باشند کمتر کسی فکر می‌کرد نشست‌های جشنواره فیلم فجر و آیند و روند مهمانان فیلم‌ها به دردسر بزرگی برای جشنواره سی‌ونهم بدل شود.

جشنواره در یک‌قدمی قرنطینه

بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی؛ بزرگ‌ترین خطر جشنواره فیلم فجر است
گزارش
در 2روز گذشته وزارت بهداشت اخطارهایی را مبنی بر تعطیلی جشنواره فیلم فجر درصورت رعایت‌نکردن کامل پروتکل‌های بهداشتی داده است.
مبارزه مرگبار و آنلاین

مبارزه مرگبار و آنلاین

مبارزه مرگبار به کارگردانی سیمون مک‌کوئید همزمان در سینماها از طریق شبکه اچ بی‌او مکس پخش خواهد شد. درحالی‌که مبارزه مرگبار قرار بود 15ژانویه 202126دی 1399 اکران شود، به‌دلیل شیوع کرونا تاریخ اکران این فیلم به تعویق افتاد و درنهایت قرار شد در 16آوریل2021 27 فروردین 1400 به‌طور آنلاین در سالن‌های سینما اکران شود. نسخه اولیه این فیلم در سال1995 به کارگردانی پل دبلیو اس اندرسون و با فیلمنامه کوین درونی با بازی رابین شو، لیندن اشبی، کریستوفر لمبرت، تالیسا سوتو و کری هیرویوکی تاگاوا ساخته شده است که از نخستین سری بازی‌های ویدئویی مبارزه مرگبار اقتباس شده بود.
طوبای زرین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر
طوبای زرین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر
جشنواره تجسمی فجر با حضور پررنگ زنان هنرمند آغاز می‌شود
سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر از روز شنبه ۱۸بهمن‌ماه آغاز به‌کار می‌کند. در جشنواره امسال  ۷۰۹اثر از ۵۱۱هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود و به گفته دبیر جشنواره، زنان هنرمند حضور پررنگ‌تری در جشنواره امسال داشته اند.