19
چهار شنبه 15 بهمن 1399
شماره 8152
جهان
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
پس از بازداشت سوچی و اعلام حکومت نظامی در این کشور، واکنش‌ها به این اقدام در حال افزایش است و نظامیان در میانمار تحت فشار بین‌المللی قرار گرفته‌اند.
در جهان کنونی اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات، به‌ ویژه استفاده از دستاورد‌های آن، در فضای مجازی تا بدانجاست که از فناوری به ‌منزله راهکار توسعه آینده اقتصادجهانی یاد می شود.
اروپا
الکساندر دوبرالسکی، یکی از هزاران نفری است که در روزهای اخیر به خیابان‌های روسیه ریخته‌اند تا به دستگیری الکسی ناوالنی، رهبر سرشناس اوپوزیسیون روسیه اعتراض کنند، اما دستگیری ناوالنی، تنها یکی از دلایلی است که دوبرالسکی را به خیابان کشانده است.

۱۰کودتا در ۱۰سال؛ جهان روی خط بحران

بازخوانی ۱۰کودتایی که ظرف یک‌دهه اخیر سرنوشت مردم در ۱۰کشور آسیایی و آفریقایی را تغییر داده‌اند
گزارش
آسیا و آفریقا 2قاره‌ای به‌حساب می‌آیند که هنوز در جریان فرایند انتقال قدرت شاهد پدیده «کودتا» هستند؛ پدیده‌ای که عبارت است از مداخله مستقیم نظامیان برای تغییر حاکمان یک کشور.
مین آنگ هلینگ؛ حکمرانی با مشت آهنین

مین آنگ هلینگ؛ حکمرانی با مشت آهنین

کودتا در میانمار یک چهره محوری دارد و آن «مین آنگ هلینگ» 64ساله است؛ ژنرالی که سال‌ها در آرزوی رسیدن به حکومت بود و دست آخر با مشت آهنین به آن رسید. طبق اعلام شورای کودتا، او قرار است طی یک سال آینده و تا زمان برگزاری دوباره انتخابات، رهبر موقت میانمار باشد.
کودتا علیه آنگ سان سوچی
کودتا علیه آنگ سان سوچی
خانم آنگ سان سوچی، رهبر میانمار، که در جریان کشتار مسلمانان روهینگیا توسط نیروهای ارتش این کشور در کنار نظامیان قرار گرفته بود، خود قربانی قدرت‌طلبی آن‌‌ها شد.