• یکشنبه 27 مهر 1399
  • الأحَد 1 ربیع الاول 1442
  • 2020 Oct 18

کرونا چگونه تهران را فتح کرد

نتایج یک پروژه تحقیقاتی که به‌سفارش کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران  و توسط مرکز مطالعات شهرداری تهران انجام شده و مجری آن دکتر حمید سوری، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است وحکایت از ناموفق بودن سیاست‌های اجرایی در کنترل اپیدمی کووید-19 دارد و جزئیات تازه‌ای از چگونگی شیوع کرونا را در تهران نشان می‌دهد.

روز بازگشت به چندجانبه گرایی

روز ١٨ اکتبر٢٧ مهرماه 5سال از روز قبول برجام adoption day می‌گذرد و مطابق پیوست ب قطعنامه٢٢٣١، محدودیت‌های پیش‌بینی شده برای خرید و فروش اقلام متعارف نظامی و همینطور مسافرت برخی افراد مرتبط و مذکور در این قطعنامه رسما پایان می‌پذیرد.

عراق دهه 1990؛ مرگ تدریجی زیر تیغ تحریم

پایان تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به‌معنای پایان بخشی از رژیم جامع تحریم است که با هدف آسیب زدن به زیرساخت‌های مختلف جامعه ایران طی دهه گذشته طراحی شده است.

بازارها در انتظار 13آبان

نوسان در بازار‌های طلا و ارز ظرف چند هفته گذشته به اوج خود رسید، اما بورس درجا زد. اکنون پرسش این است که آیا این روند در هفته‌های آینده ادامه خواهد یافت یا موازنه به نفع بازار سهام تغییر خواهد کرد.
رضا نصری، حقوقدان بین‌الملل در گفت و گو با همشهری مطرح کرد

خطر بازگشت تفکری که تحریم را نعمت می‌داند

امروز پس از گذشت 5سال از برجام به‌رغم تلاش‌های دولت آمریکا سرانجام در نخستین ایستگاه لغو تحریم‌ها، تمامی تحریم‌های تسلیحاتی ایران لغو شد. برجام از 2سال قبل و با خروج آمریکا از آن، در وضعیت بی‌ثبات قرار گرفته و شاید تثبیت لغو تحریم‌ها بتواند تنفسی دوباره به جان برجام باشد.

همدستی آلودگی هوا و کرونا علیه سلامت شهروندان

سال‌های تحول در طراحی گرافیک

ژیمناستیک برای همه، حتی زنان ایرانی

تشنگان واردات