18
یکشنبه 27 مهر 1399
شماره 8064
ادب‌وهنر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
متن پیش رو که در اختیار همشهری قرار گرفته است فراخوان امضا و انتشار بیانیه اعتراضی صنوف مختلف خانه سینما نسبت به وضعیت بیمه درمانی، بیمه بیکاری و موارد رفاهی دیگری است که در روزهای کرونا اعضای صنوف مختلف خانه سینما را با مشکلات مهمی مواجه کرده است.
به نظر می‌رسد بالاخره طلسم برگزاری کنسرت‌های موسیقی روزهای کرونایی به تدریج در حال شکسته شدن است. قرار است کنسرت مجموعه «هوروش بند» در جزیره کیش به تاریخ سی ام مهر ماه برگزار شود.
پنجمین همایش بین المللی ایران‌شناسی دانشگاه بولونیا پنجشنبه و جمعه اول و دوم آبان۱۳۹۹ ۲۲ و ۲۳ اکتبر در دانشگاه بولونیا برگزار خواهد شد.
در حراج پیش روی «هنر قرن بیستم خاورمیانه» ساتبیز آثاری از 7هنرمند ایرانی عرضه می‌شود.

روزهای نارنجی

از بیم و امید این روزهای سینمای خزان زده چه می‌دانید؟
از نیمه دوم سال یک پیمانه کم شد، از تلخکامی ایام اما قطره‌ای کاسته نشد. انگار ادامه دارد روزگار ماسک‌زدن و نقاب در خاک کشیدن و هراس در دل داشتن. فیلم سینمایی زندگی همه ما در لحظات پرآب چشم قرار دارد و البته سینماها هم با سرنوشتی شبیه فیلم‌های تلخ و با پایان‌باز، فعلا چراغ کم‌نور زندگی‌شان را به زحمت روشن نگه داشته‌اند.
راز موریکونه منتشر می‌شود

راز موریکونه منتشر می‌شود

منتخبی از آهنگ‌های انتشار‌نیافته «انیو موریکونه» آهنگساز برجسته فقید ایتالیایی و پدر موسیقی سینمای جهان، در قالب یک آلبوم منتشر می‌شود.
درگذشت ملکه تکنی کالر
درگذشت ملکه تکنی کالر
روندا فلمینگ، بازیگر عصر طلایی سینمای آمریکا در دهه‌های‌1940 و 1950 و مشهور به ملکه فیلم‌های تکنی کالر در 97سالگی درگذشت.