• چهار شنبه 16 بهمن 1398
  • الأرْبِعَاء 10 جمادی الثانی 1441
  • 2020 Feb 05

شهر را با روایت‌هایش بسازیم

از راویان تهران در ششمین دوره جایزه تهران تقدیر شد
باید تهران ساخته شود. آن‌هم با روایت‌هایش. با مردمی که آن‌را روایت می‌کنند. شاید به همین دلیل است که رئیس شورای شهر تهران از توجه به آینده در تهران پژوهی می‌گوید و احمد مسجد جامعی، کاشف تهران هم از نبود «شهرزاد قصه‌گو» در پایتخت سخن می‌گوید.

عقیده روز تن فیلم‌هایم نمی‌کنم

نشسته‌ام مقابل فیلمساز محبوبم که این روزها کمتر در دسترس است، کمتر تن به مصاحبه می‌دهد و کمتر حوصله دارد؛ از بس که حوصله‌اش را سر برده‌اند و از بس که سر یک واکنش هنرمندانه به او فشار آورده‌اند.

ضرورت‌توجه بیشتر به ‌«اتاف» در پروژه‌های‌شهری

تجربه نوسازی و توسعه در ایران کم‌کم به یک قرن می‌رسد. در این قرن ما پارادایم‌های توسعه‌ای متعدد، تحولات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی گوناگون و البته نظام‌های مدیریتی متعددی را پشت سر گذاشته‌ایم.

«جمهوریت» در اندیشه انقلاب اسلامی

انقلاب اسلامی سال 1357نه‌تنها در تاریخ تحولات ایران، بلکه در منطقه و جهان پدیده‌ای بی‌مانند بود؛ برای نخستین بار انقلابی به نام دین و با شعار ‌الله‌اکبر برای برپایی نظامی که پایه‌های قدرت خود را از یکسو جمهور مردم و از سوی دیگر، ارزش‌ها و آرمان‌های دینی اعلام می‌کرد، به رهبری امام خمینیره توانست تجربه‌ای جدید را در مبارزات مردم کشورهای در حال توسعه به نمایش بگذارد.

نمی‌توان ایران را حبس کرد

مقامات دولتی چندان از داروهای ضروری تأمین‌شده از سوی سفارت سوئیس برای نیازهای پزشکی کشور اظهار شور و شعف نمی‌کنند؛ علت هم مشخص است؛ این کمک‌های دارویی هرگز حقوق ایران در لغو تحریم‌های بشردوستانه علیه ایران را به‌طور کامل تأمین نمی‌کند و بیشتر نمایشی برای رفع اتهامات آمریکا درخصوص آثار ضدانسانی تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده است.

بارورسازی ابرها در سال پرباران

حل مشکل کم‌آبی با بارورسازی ابرها دوباره در دستور کار مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها، مستقر در وزارت نیرو، قرار گرفته است.

چینی‌ها چطور 8 روزه بیمارستان ساختند؟

در روزهای بحرانی پس از بلایای طبیعی و حوادث بزرگ، معمولا ساخت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های صحرایی رواج پیدا می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به مصدومان رسیدگی شود.