• چهار شنبه 5 دی 1397
  • الأرْبِعَاء 17 ربیع الثانی 1440
  • 2018 Dec 26

مجبورمان‌کنید راه درست برویم

همه مردم باید بدانند درمملکت چه می‌گذرد
حسن روحانی، رئیس‌جمهور با تقدیم لایحه بودجه سال 1398به مجلس از مردم درخواست کرد مثل سال گذشته، امسال هم بعد از انتشار بودجه حرف بزنند، اشکال بگیرند و بودجه را نقد کنند
واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جان 9 نفر را گرفت

واژگونی‌ مثل‌دیروز مثل‌فردا

«پیچ تند، شیب زیاد، اتوبوس فرسوده یا...» شاید دیگر مهم نباشد که چه عاملی باعث واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات در محوطه این دانشگاه شد. اما نکته مهم این است که خانواده 9دختر و پسر جوان که فرزندان‌شان را برای درس خواندن به دانشگاه فرستاده بودند حالا داغدار عزیزان‌شان هستند و نزدیکان 27دانشجوی دیگر باید گرفتار بیمارستان‌ها باشند.

فرق نماینده با افراد عادی چیست؟

چو پرده‌دار به شمشیر می‌زند همه را کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند
چندی پیش بگو مگوی لفظی شدیدی میان ترامپ و روسای حزب دمکرات در کنگره رخ داد که مورد اعتراض شدید کارشناسان آمریکایی قرار گرفت؛ نه به‌دلیل بگو مگو یا به‌کار بردن الفاظ تند، بلکه به‌علت اینکه این کار جلوی دوربین رسانه‌های جمعی رخ داد و موجب حیرت همه شد.

ایمنی و زلزله از پیشگیری تا‌ فرهنگسازی‌

ایران عزیز به‌دلیل شرایط اقلیمی و ماهیت طبیعی و جغرافیایی ناامن خود در معرض تهدیدات مختلف طبیعی قرار دارد.

ضرورت تاب‌آوری در شهرهای ایران

ما در جهانی در حال دگرگونی زندگی می‌کنیم. چالش‌های پیش‌بینی نشده هر روز بر پیچیدگی تصمیم‌گیری مدیران و متخصصان امر توسعه و طرح‌های توسعه امروزین می‌افزاید.

ایشان کارگزاری باوفا در تشکیلات نظام بود

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت فقیه عالیقدر و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت‌الله‌هاشمی شاهرودی را تسلیت گفتند.

قلم‌های آزاد؛ احزاب فعال

رفتار ناهنجار نماینده سراوان در ماجرای اخیر گمرک و پرخاشگری روز سه‌شنبه برخی نمایندگان نسبت به رئیس‌جمهور هنگام ارائه لایحه بودجه98 یک‌بار دیگر ضرورت مجلس حزبی و پاسخگویی احزاب نسبت به عملکرد نمایندگان را آشکار ساخته است.
تا پایان سال 9کیلومتر از متروی خط6 به بهره‌برداری می‌رسد

هیچ موضوعی مهم‌تر از سلامت شهروندان نیست

مشکلاتی که باعث بیماری و مرگ‌ومیر‌تهرانی‌ها می‌شود به شکلی به انبوه خودرو‌های شخصی ارتباط دارد. چه آلودگی هوا باشد و چه چاقی و کم‌تحرکی. دود خودرو‌های شخصی هوا را آلوده کرده است. فضایی که اشغال می‌کنند خیابان‌ها را بسته و شیوه استفاده دائمی از آنها در کنار مشاغل بی‌تحرک شهری باعث گسترش بیماری‌های جسمی گوناگون شده است. راه‌حل شهرداری برای این مشکل افزایش شبکه حمل‌ونقل عمومی و نظارت بر سالم بودن خودرو‌هایی است که در شهر حرکت می‌کنند.