• سه شنبه 1 آبان 1397
  • الثُّلاثَاء 12 صفر 1440
  • 2018 Oct 23

اقتصاد، درگیر جنگ خاموش

یافته‌های همشهری نشان می‌دهد آمارهای عملکرد اقتصاد ایران در یک دهه اخیر به روند‌های شکل گرفته پس از وقوع انقلاب و دوران جنگ تحمیلی شباهت بسیاری دارد؛ گویی که عملا اقتصاد ایران یک جنگ و انقلاب را پشت‌سر گذاشته است
آمارها می‌گویند آنچه در دوره مابین سال‌های 57 تا 67 زیر سایه ناآرامی‌های داخلی پس از انقلاب و جنگ هشت‌ساله تحمیلی بر سر اقتصاد ایران رفت، در دوره سال‌های 87 تا 97 نیز با همان شدت تکرار شده است.

جریمه می‌شوید اگر معاینه فنی ندارید

امروز قدمی نو برای رسیدن به هوای پاک در تهران برداشته می‌شود و 1204چشم مکانیزه، خودروهایی که معاینه فنی نداشته باشند را جریمه می‌کنند.

نویسنده ضعیف فیلمساز توانمند

در خبرها خواندیم که سودابه مرتضایی، فیلمساز ایرانی‌تبار ساکن اتریش با فیلم «جوی» که البته محصول کشور اتریش است، جایزه بهترین فیلم جشنواره لندن را از آن خود کرد.

یک روز برای همه عمر

حق با برانکو است وقتی از بازیکنانش می‌خواهد با تمرکز بازی کنند و یادشان باشد که بعد از بازی امروز با السد یا همه عمر به خودشان افتخار خواهند کرد، یا تا ابد حسرت خواهند خورد

فرصت‌سوزی در اداره شهرها

ثبات مدیریت‌ها ضروری است. همیشه مدیران باثبات توانسته‌اند گام‌های بزرگ بردارند. عمر متوسط مدیریت شهری تهران هم‌اکنون کمتر از 22‌ماه است.

پیشنهاد‌های پاییزی برای میدان بهارستان

وقتی در اواخر سال95 حکم محمدمهدی حیدریان از سوی سیدرضا صالحی امیری، وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی زده شد و حیدریان سکان مدیریت سازمان سینمایی و سمعی و بصری را بعد از حجت‌الله ایوبی به‌دست گرفت
روابط ایران و 15همسایه آبی و خاکی‌اش چگونه بوده و چگونه است؟

شطرنج با مرزهای مشترک

افغانستان، زمانی پاره تن ایران بوده است. دو کشور اشتراکات تاریخی و فرهنگی زیادی دارند اما در کل افغانستان برای ایران، همسایه خوش‌یمنی نبوده است.

معجزه در مدرسه

دانشجویان آزاد و بی‌پناه پزشکی