• یکشنبه 14 مرداد 1397
  • الأحَد 23 ذی القعده 1439
  • 2018 Aug 05

شانس ایران در لاهه

مدارک بسیار خوبی داریم که می‌توانیم آمریکا را در لاهه محکوم کنیم / مواد 73 و 74 آیین‌نامه داخلی لاهه به دستور موقت اشاره دارد که طی آن آمریکا باید اقدامات خود را علیه ایران متوقف کند
نقض پیمان آمریکایی‌ها در ماجرای برجام حقوقدانان کشورمان را به فکر شکایت از آمریکا انداخته است.

111سالگی بلدیه

111سال پیش، در هنگامه شکل‌گیری بلدیه تحول بزرگی در تهران رخ داد؛ درست یک سال بعد از امضای ناصرالدین‌شاه پای قانون اساسی مشروطه. تهرانِ پایتخت با تاسیس بلدیه که مقصود اصلی‌اش حفظ منافع شهرها و ایفای حوائج اهالی شهرنشین بود، گام برداشت.

تهران، شهر گمشده

14مرداد روز تشکیل بلدیه در تهران است و 2سالی می‌شود که پس از مصوبه شورای شهر روز 14مرداد به نام روز تهران نامگذاری شده ‌است.

آیا ابرتورم در راه است؟

یکی از پرسش‌هایی که این روزها مطرح می‌شود این است که آیا ابرتورم در راه است و قرار است قیمت کالاها افزایش نجومی پیدا کند؟

«گل» زدن روی سکوها

خبرنگاران و حتی لیدرهایی که هر هفته به استادیوم آزادی می‌روند، تایید می‌کنند که مصرف«حشیش» و «گل» روی سکوها عادی شده، اما مدیران فرهنگی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال می‌‌گویند چیزی در این‌باره نشنیده‌اند

دندان قروچه روی دم اژدها

درست در همین لحظه که نگاهت از این کلمه‌ها می‌گذرد، هزاران و هزار دستمال سفید در هوا رها شدند. کسی آمار دقیقش را نمی‌داند. اینطور آمارهای رمانتیک به درد هیچ‌کس نمی‌خورد. کسی نمی‌داند.

رمزگشایی از بسته جدید ارزی

شب‌های شمرون کوتاه است

تهرانسر را با محله دیگری عوض نمی کنم

چهره تهران را ثبت می‌کنم