• یکشنبه 10 دی 1396
  • الأحَد 12 ربیع الثانی 1439
  • 2017 Dec 31

وقت تدبیر

راهکارهای تحلیلگران سیاسی و اجتماعی برای نحوه مدیریت اعتراض‌های مردم
سه روز پس از اعتراض‌ها در شهرهای مختلف، فعالان سیاسی از دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی می‌خواهند به‌صورت اقناعی و مبتنی بر قانون اساسی به این خواسته‌ها احترام بگذارند و پاسخگوی انتظارات باشند.

غیرمنتظره‌های سپید و سیاه ‌‌در 2017

سال2016 در حالی به پایان رسید که جهان، مبهوت انتخاب یک رئیس‌جمهور غیرمنتظره در آمریکا بود؛ داعش هنوز در عراق و سوریه «پایتخت» داشت و اروپا در انتظار 2انتخابات سرنوشت‌ساز به سر می‌برد.

جهان به‌سوی رونق

سال 2017در جبهه اقتصادی جهان، سال خوبی را پشت سر گذاشت و بسیاری از کشورها شاهد تداوم روند رو به رشد تولید ناخالص داخلی خود بودند؛ به‌طوری‌که نرخ رشد تولید ناخالص جهانی اکنون به بالاترین رقم از ابتدای دهه جاری رسیده است.

شاه کلید حل مسائل اقتصادی در دست کیست؟

برخلاف آنچه در رسانه‌ها و فضای مجازی شاهد آن هستیم سیاست‌زدگی در تحلیل هر حادثه‌ای هیچ‌وقت به یافتن راه‌‌حلی برای آن بدل نشده است.

راستی آزمایی گرانی

انتظارات تورمی ناشی از برخی تغییرات در لایحه بودجه  و رشد نسبی قیمت تعدادی از اقلام کالایی موجب سوءاستفاده برخی برای گرانی غیرواقعی سایر کالاها و خدمات شده است.

2017؛ سال افول قدرت نرم آمریکا

آمریکا در سال2017 صحنه رویدادهای بسیار بود؛ از حمله‌های تروریستی گرفته تا بلایای طبیعی.

هشدار نسبت به زمین‌خواری در قرق‌های اختصاصی

کارشناس با سابقه محیط‌زیست که بیش از 30سال فعالیت در حوزه حیات وحش را در پیشینه کاری خود دارد درباره قرق‌های اختصاصی حیات وحش به همشهری گفت: اگر سازمان حفاظت محیط‌زیست بتواند بر قرق‌های اختصاصی نظارت عالیه داشته باشد و این قرق‌ها را به‌صورت دائم پایش کند به حفاظت از حیات وحش منجر می‌شود.

داستان اچمیادزین

آینده تروریسم در سال 2018