06
یکشنبه 2 شهریور 1399
شماره 8020
هوشمند
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
کشف یک دیتابیس که اطلاعات جمع‌آوری شده بیش از 235میلیون کاربر اینستاگرام، تیک‌تاک و یوتیوب را دربر داشت، سروصدای بسیاری را به‌وجود آورده است.
هم‌اکنون تعداد زیادی هواپیماهای بدون سرنشین باربر با ظرفیت‌های بسیار بالا در بازار وجود دارد که تقریباً همه آنها 6تا 8پروانه افقی دارند.
استارتاپ چینی YITU که در سال2012تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در شهر شانگهای قرار دارد، با داشتن سرمایه‌ای بالغ بر 381میلیون دلار، یکی از بزرگان فناوری هوش مصنوعی در چین و حتی در جهان است.
آموزش مجازی
یکی از مهم‌ترین موضوع‌هایی که این روزها کسانی که بچه مدرسه‌ای دارند، درباره‌اش صحبت می‌کنند، شبکه آموزشی دانش‌آموزان یا همان «شاد» است.

سنت عجیب قطع اینترنت

درخواست هرساله وزارت علوم برای قطع اینترنت در مناطق اطراف حوزه‌های کنکور اقدامی غریب و دردسرساز برای مردم بوده که راهکار فنی جایگزین دارد
اینترنت
با وجود تأکید همیشگی روی مفاهیم و اصطلاحاتی مثل اقتصاد دیجیتال، اکوسیستم استارتاپی و فناوری به‌نظر می‌رسد قبح قطع اینترنت در حال از بین رفتن است.
آیفون12 با باتری ارزان‌تر

آیفون12 با باتری ارزان‌تر

اپل برای کاهش هزینه تولید گوشی 5G خود، تلاش می‌کند یک باتری ارزان‌تر و کوچک‌تر تولید کند
انتظار می‌رود که آیفون12 نخستین آیفون5G باشد و این به‌معنای افزایش هزینه قطعات به‌کار رفته در آن است.
نقطه عطف جدید آی‌بی‌ام در کامپیوترهای کوانتومی
نقطه عطف جدید آی‌بی‌ام در کامپیوترهای کوانتومی
شرکت آی‌بی‌ام اعلام کرد، به نقطه عطفی در محاسبات کوانتومی رسیده که تاکنون کسی نتوانسته به آن دست پیدا کند.
PDF هوشمند
کوتاه هوشمند
محققان چینی با کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی سیستمی ابداع کرده‌اند که قادر است با بررسی عکس‌های صورت، ابتلا به بیماری قلبی را تشخیص دهد.