12
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
شماره 7384
ادب‌وهنر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

این جشن 20 خواهد شد

علی نصیریان، رئیس جشن بزرگ سینمای ایران
نگاه
آ علی یار تفنگت را بردار، اصالت شما اصالت شیرسنگی است در صحرای سینمای ایران. اگر آقای بازیگر، نامدارخان سینماست شما بی‌تردید ریش سفید قبیله‌ای هستید که قسمش ختم کلام است و حرفش سند
ویژه
چتر سینمای ایران باز هم در بازار هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن باز شد.
فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در اواخر تابستان سال‌جاری در کشورهای کره‌جنوبی و ژاپن روی پرده می‌رود. به گزارش روابط عمومی فیلم، آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در ابتدای راه اکران بین‌المللی، اواخر تابستان در کشورهای کره‌جنوبی و ژاپن به نمایش در خواهد آمد.
رضا جولایی با مخاطبان آثارش دیدار می‌کند. به‌گزارش همشهری، این دیدار از سلسله نشست‌های دیدار با نویسندگان پیشکسوت در مؤسسه هفت اقلیم برگزار می‌شود.
نگاه
نسخه دوبله فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» به‌ کارگردانی مجید مجیدی از 26اردیبهشت در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. به گزارش همشهری، اکران فیلم سینمایی آن سوی ابرها به ‌کارگردانی مجید مجیدی با زیر نویس فارسی از 12اردیبهشت آغاز شده بود و نسخه دوبله فیلم نیز از چهارشنبه در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود.
مسعود هواسی| ایلام - خبرنگار: خوراکی‌های گیاهی ایلام که درنخستین جشنواره خوراکی‌های گیاهی استان درمعرض دید مردم قرارگرفت درجذب گردشگران داخلی و خارجی به ایلام کمک می‌کند.
در آستانه روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، محمود دولت‌آبادی از انتشار تازه‌ترین کار خود با عنوان «برنایان جاودان» خبر داد؛ کاری که شامل برخوانی سرگذشت سهراب ، سیاوش و اسفندیار در «شاهنامه» است.

انجمن‌های ادبی زیر یک سقف

گفت‌وگو با غلامرضا طریقی، غزلسرای نام‌آشنای سال‌های اخیر که به‌عنوان دبیر انجمن‌های ادبی ایران انتخاب شده است
ادبیات
بسیاری از اتفاقات ادبی معمولا از حلقه‌های کوچک آغاز می‌شود؛ جایی که شاعران و داستان‌نویسان جوان در شهرستان‌ها جمع می‌شوند و نخستین تجربه‌های ادبی خود را آغاز می‌کنند.کمتر کسی را می‌توان در میان شخصیت‌های ادبی تأثیرگذار و جریان‌ساز پیدا کرد که تجربه حضور در این انجمن‌ها را نداشته باشد.
دوربین طلایی، برگزیدگان خود را شناخت

دوربین طلایی، برگزیدگان خود را شناخت

مراسم دومین دوره اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی عصر یکشنبه 23اردیبهشت در خانه هنرمندان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی، جایزه عکاس سال به مبلغ 3 میلیون تومان به حامد راستی و منتقد سال ربع سکه به نوا جمشیدی تعلق گرفت.
روایت سوگ سهراب، سیاوش و اسفندیار از زبان دولت‌آبادی
روایت سوگ سهراب، سیاوش و اسفندیار از زبان دولت‌آبادی
در آستانه روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، محمود دولت‌آبادی از انتشار تازه‌ترین کار خود با عنوان «برنایان جاودان» خبر داد؛ کاری که شامل برخوانی سرگذشت سهراب ، سیاوش و اسفندیار در «شاهنامه» است.
نمایشگاه
نشست خبری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قران کریم روز گذشته در تالار اجتماعات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد؛ نمایشگاهی که امسال با شعار «قرآن؛ چلچراغ هدایت» از روز سوم‌ ماه مبارک رمضان درمصلای تهران آغاز به‌کار خواهد کرد.
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
در آستانه‌ماه مبارک رمضان سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همراه جمعی از معاونان و مدیران سازمان دیروز با مراجع عظام تقلید دیدار کردند.
لیلا حاتمی هم به جمع بازیگران پرتعداد فیلم «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی پیوست. به گزارش همشهری «ما همه با هم هستیم» به تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی در حال ساخت است و فیلمبرداری آن تا 2ماه آینده ادامه دارد.
ه000م000زم00ان با 25اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی نشست «فردوسی و آبای» در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، «آبای قونان‌های اولی» شاعر نامی و روشنگر قزاق از شاعران برجسته‌ فارسی‌زبان الهام گرفته و با شیوه‌های گوناگون در مطالب ادبی خویش از آن استفاده کرده است