54
یکشنبه 17 شهریور 1398
شماره 7755
آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

درس‌هایی که باید از عاشورا آموخت

یادداشت
نهضت امام حسین‌ع از نقطه آغاز تا عاشورای حسینی و اسارت آل الله مملو از درس‌هایی است که برای جامعه امروز ما مفید است.
اخبار ویژه
مسجد مهدی‌القدم ارومیه که بنا به قولی میزبان قدوم مبارک امام زمانعج در سال‌های دور بوده، بیش از ۶۰ سال است با ابتکار اهالی منطقه، آیین تعزیه‌خوانی را میزبانی می‌کند و هزاران مشتاق اهل‌بیت عصمت و طهارتع در این مکان گرد هم می‌آیند تا برای امام ‌حسینع و اصحاب آن حضرت اشک ماتم بریزند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی از پرداخت ۵۱۸ میلیارد ریال تسهیلات به کمک واحدهای مشکل‌دار در 5 ماه سال جاری خبر داد.
سی و چهارمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران– آذربایجان با حضور تیم‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه از پایان عملیات اجرایی مجتمع ۴۰ واحدی ناشنوایان این شهرستان تا پایان سال ۹۹ خبر داد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سرعین از تشکیل پرونده قضایی برای برخی از اعضای شورای شهر سرعین و فعالان فضای مجازی خبر داد.
آیین شاخسِی حسین‌گویان نوعی مراسم مذهبی است که در ایام ماه محرم در بیشتر نقاط آذربایجان غربی به طور گسترده برگزار می‌شود.
ارومیه یکی از قطب‌های کشاورزی است و به همین دلیل، معیشت درصد بالایی از جمعیت این استان به کشاورزی وابسته است. بر این اساس، شهرهای استان نیازی به محصولات کشاورزی ندارند، چراکه 70 درصد از جمعیت این منطقه خودشان تولیدکننده‌اند و بیشتر میوه‌های تولیدی این شهرستان باید صادر شوند تا کشاورزان بتوانند سودی به دست بیاورند و از این طریق امرار معاش کنند.

شمعی به یاد قافله کربلا

سنت دیرینه شمع‌گردانی شمع پایلاما مردم منطقه آذربایجان‌شرقی  و اردبیلهمانند سال‌های گذشته در تاسوعای حسینی برپا می‌شود
محرم
«شمع‌گردانی» یکی از آیین‌های سنتی مردم منطقه آذربایجان در ماه محرم است که در تاسوعای حسینی و همزمان با شهادت حضرت ابوالفضل‌العباسع برگزار می‌شود و طی آن عزاداران به صورت انفرادی یا گروهی شمع‌های نذری خود را به یاد سقای کربلا
سیب ارزان؛ بلای جان باغداران

سیب ارزان؛ بلای جان باغداران

افزایش تعرفه گمرکی و نبود خرید تضمینی سیب باغداران مشگین‌شهری را مثل هر سال با مشکلاتی مواجه کرده است
شهرستان مشگین‌شهر در استان اردبیل به باغ‌های سیب خود مشهور است و این شهرستان رتبه هفتم کشور را در تولید سیب داراست. ارقام مختلف سیب در باغ‌های مشگین‌شهر کاشت می‌شود،

فرش واقعه عاشورا؛ آماده رونمایی در تبریز

فرش برجسته واقعه عاشورا و حوادث کربلا در تبریز آماده رونمایی شد.
PDF یکشنبه 17 شهریور 1398
کوتاه آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
آب‌ و هوای استان‌های شمال غرب کشور تا اواسط هفته جاری وضعیت ناپایدار جوی همراه با بارش‌های پراکنده خواهد داشت.
با توجه به اتمام پروژه مسکن مهر در آینده‌ای نزدیک مشکلات نهایی این پروژه برطرف می‌شود
طرح نظارت و ارزیابی اتوبوس‌های تحت اختیار شرکت‌های بخش خصوصی با محوریت ارزیابی وضعیت ظاهری و عملکرد فنی اتوبوس‌ها در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی آغاز شد.
آذربایجان غربی از نظر تولید محصولات کشاورزی بسیار غنی و پربار است و تنها از یک شهر آن
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از افتتاح موزه دفاع مقدس اردبیل همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.