54
یکشنبه 3 شهریور 1398
شماره 7743
آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

وقوع ۲۵ آتش‌سوزی در ارسباران از ابتدای تابستان

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان شرقی: برای برخورد با آتش‌سوزی‌های عمدی این منطقه نیازمند برخورد جدی و قانونی دادگستری استان هستیم
در استان
تخریب 300 هکتار از اراضی جنگلی ارسباران بر اثر آتش‌سوزی هفته گذشته در حالی رخ داد که به گفته مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان شرقی از ابتدای تابستان تاکنون، ۲۵ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران و منطقه جلفا رخ داده است.
اخبار ویژه
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌ غربی با بیان این‌که اکنون 8 کتابخانه سیار روستایی در این استان وجود دارد گفت: کتابخانه‌های سیار به تمام تجهیزات کتابخانه‌ای مجهز است و عضوگیری در آنها رایگان است.
سه طرح تحقیقاتی بیماری‌های غیرواگیردار دیابت، داروی چربی خون و طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در آذربایجان‌ غربی در حال انجام است.
رئیس اجرایی ستاد فرمان امام خمینی ره در آذربایجان شرقی از اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی در استان خبر داد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از پایان بلاتکلیفی تپه تاریخی نادری و راه‌اندازی سایت موزه در محوطه این اثر ۶ هزار ساله در شهرستان اصلاندوز مغان خبر داد.
مدیر کل شیلات استان اردبیل از تولید 5/1 میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان در سال جاری خبر داد.
مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان‌ غربی از آسفالت یک میلیون و ۴۶۰ هزار متر‌ مربع از معابر روستایی این استان در یک سال اخیر خبر داد.
دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه از افتتاح سد پسوه در سفر معاون اول رئیس‌ جمهوری و وزیر نیرو به آذربایجان ‌غربی خبر داد.

پای رکود در کفش تبریز

بر اساس تحقیقات انجام شده در سازمان صمت آذربایجان شرقی، 34 درصد مشکل بازار کفش به ضعف بازاریابی‌، 50 درصد به نبود حمایت پایدار و دائمی از فروش و صادرات کفش و 16 درصد نیز به تحریم‌ها مربوط است
تولید
حدود یک سال قبل بود که کفش تبریز پس از 3 سال برنامه‌ریزی به عنوان یک اثر ملی ثبت و این اتفاق موجب شد برای چند ماه بازار این بخش از صنعت تبریز با رونق خوبی مواجه شود.
مطالبات اردبیلی‌ها از رئیس‌ جمهوری

مطالبات اردبیلی‌ها از رئیس‌ جمهوری

مردم اردبیل در سفر پیش روی«حسن روحانی» به اردبیل  پس از 5 سال خواستار پیگیری طرح‌های محقق‌نشده  و اجرای چند طرح عمرانی برای توسعه استان می‌شوند
سفر مقامات ارشد کشوری به‌ویژه رئیس جمهوری و هیات دولت برای هر استانی منبع برخی گشایش مشکلات و عرضه مطالبات است.
غفلت شهرداری ارومیه از کسب درآمد 18 میلیارد تومانی

غفلت شهرداری ارومیه از کسب درآمد 18 میلیارد تومانی

با فروش زباله‌ها از سوی زباله‌گردها به خریداران ضایعات، ماهانه یک میلیارد   و 500 میلیون تومان از دارایی‌های شهرداری کم می‌شود/  شهرداری ارومیه به دنبال آن است تا با ساماندهی زباله‌گردها علاوه بر کوتاه کردن دست افراد سودجو، خرید و فروش زباله با شرایط بهداشتی را فراهم کند
زباله‌گردی یکی از معضلاتی است که در سال‌های اخیر افزایش یافته، به طوری که در هر ساعت
تکمیل ظرفیت 98 درصد از قطار ارومیه در تابستان
با توجه به این‌که در فصل تابستان قرار گرفته‌ایم استقبال مردم از قطار ارومیه قابل قبول بود و بیش از 98 درصد از ظرفیت قطار تکمیل است.
65 درصد صادرات خشکبار کشور از آذربایجان‌شرقی
در حال حاضر خشکبار، بعد از محصولات پتروشیمی و آهن‌آلات، بالاترین میزان صادرات را در ایران دارد و در این بین نقش آذربایجان ‌شرقی به عنوان قطب اصلی تولید، بسته‌بندی و صادرات خشکبار بی‌بدیل
PDF یکشنبه 3 شهریورماه 1398
کوتاه آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
استاندار اردبیل از تامین اعتبار طرح‌های آب‌رسانی روستاها و شهر گرمی مغان خبر داد.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان ‌شرقی از آمار رو به رشد مهاجرت معکوس به روستاها در استان خبر داد.
به گفته مسئول استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی، رهاسازی‌‌ آب به سمت دریاچه ارومیه از آبان آغاز می‌شود.
کارخانه‌ها به دلیل خرید از استان‌های دیگر در حالی که محصولات تولید آذربایجان غربی در بازار موجود است، باعث کاهش قیمت گوجه‌فرنگی ارومیه و ضرر به باغداران شده‌اند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از معرفی آتش‌زنندگان کاه و کلش بعد از برداشت گندم و جو به مراجع قضایی خبر داد.
تعداد دانشجویان دانشگاه‌های استان اردبیل ۱۱ درصد کاهش یافته که میزان این کاهش در میان پسران بیشتر از دانشجویان دختر است.
اهالی مرزنشین ارشق  این روزها در محرومیت و بی‌آبی به سر می‌برند. مردمی که به گفته خودشان برای