18
چهار شنبه 25 تیر 1399
شماره 7988
درنگ
23023622
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سهم ما از کیک بزرگ کتاب

برگزار نشدن نمایشگاه ضربه نهایی را به نشر زد
از اوایل اسفندماه با شیوع ویروس کرونا، رسانه‌ای شدن آن و ایجاد ترس عمومی، انتشارات نیماژ هم به واسطه خلوت شدن خیابان‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی، برای اوقات فراغت مردم که طولانی هم شده بود، شرایط فروش را تسهیل کرد تا برای خرید کتاب، دیگر نیاز به مراجعه نباشد.
ویژه
حوزه نشر کتاب، پیش از شیوع جهان‌برانداز ویروس کرونا، به قرنطینه رفته بود. مردم مگر قبلا چقدر کتاب می‌خریدند که حالا در دوره بیماری فراگیر کووید-19خریدشان کاهش یافته باشد؟
کرونا که نبود، با اینکه به‌کرات و به مناسبت‌های مختلف مسئله فروش آنلاین پیش‌کشیده شده بود، نمی‌شد مسئله‌ای جدی توصیفش کرد.
کتابفروشی‌ها و انتشاراتی‌ها با محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، به‌شدت آسیب دیده‌اند. هفته‌هایشان با کابوس سپری می‌شود و مهم‌ترین بزنگاه سالانه خود را که نمایشگاه بین‌المللی است، از دست داده‌اند.
چگونه کرونا صنعت نشر را زمین‌گیر کرد

کتاب در کما

روز خوشش هم اوضاع خراب بود چه رسد به امروز که کرونا همه معادلات را بر هم ریخته. صنعت نشر سال‌هاست که با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می‌کند.
سوت و کور

سوت و کور

کتابفروشی‌های تهران خلوت‌ترین روزهایشان را سپری می‌کنند
وارد ساختمان شهر کتاب فرشته می‌شوم. در طبقه همکف که اسباب‌بازی و لوازم‌التحریر و وسایل کمک آموزشی عرضه می‌شود، 2 خانم میانسال و دختر بچه‌ای حدودا ده ساله حضور دارند.
امید هیچ معجزی ز مرده نیست، زنده باش*
امید هیچ معجزی ز مرده نیست، زنده باش*
صنعت نشر ایران در این روزگار کرونایی روزهای بدی را سپری می‌کند
نمی‌دانم این خبر را شنیده‌اید یا نه؟ اما از آنهایی که شنیده‌اند، عده‌ای گریبان دریده‌اند و عده‌ای هم از آن روز دیگر صحبت فرهنگی نکرده‌اند.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
وضعیت صنعت نشر ایران، پیش از شیوع کرونا نیز دچار بیماری و وخامت بود اما با ظهور این ویروس دلیلی پیدا شد تا پایه‌های این صنعت نحیف کاملا از هم متلاشی شود.