8
سه شنبه 25 تیر 1398
شماره 7711
درنگ
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چند باید و نباید درباره اثرگذاری یک پویش

​​​​​​​بالاخره با این دود و دم تهران چه کنیم؟ با آن کنار بیاییم و بسوزیم و بسازیم یا اینکه به قدرت اراده بشری ایمان بیاوریم و کاری بکنیم؟ البته این مسئله‌ای نیست که فقط برای ما مطرح بشود؛ گاهی مسئولان شهری نیز به آن فکر می‌کنند.
ویژه
شهرهایی که با توسعه شدید و رشد سریع مواجهند، هرچه وسیع‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند، با چالش‌های متنوع‌تری دست به گریبان خواهند‌ شد.
تاکنون در همه استان‌ها یک یا 2شهر به پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» پیوسته‌اند.
وقتی از او راجع به سه‌شنبه‌های بدون خودرو پرسیدم، گفت نخستین بار است که این عبارت را می‌شنود. گفت چی هست؟ یک‌بار دیگر هم این اتفاق افتاده بود.
مسئولان شهر چه نگاهی به طرح‌های کاهش ترافیک دارند؟

بهشت زیر پای دوچرخه‌سواران

گپ‌وگفت با محمود میرلوحی و دیگر اعضای شورای شهر درباره طرح‌های کاهش ترافیک در تهران
پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو با هدف توسعه فرهنگ زندگی سالم و جلوگیری از افزایش آلودگی در شهرها به راه افتاد.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
سه‌شنبه‌های بدون خودرو از آن کمپین‌های ماندگاری است که امسال چهارساله می‌شود و تنها یک هدف دارد؛ توسعه فرهنگ استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و ازبین بردن عادت تک‌سرنشینی؛ سه‌شنبه‌هایی که چند نفری مدعی برچسب‌گذاری آن هستند .