9
شنبه 22 دی 1397
شماره 7576
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رویای فرار

عاقبت دغدغه مهاجرت روستاییان به شهر و مشکلات روستایی
روزنامه اطلاعات در صفحه5 که ویژه گزارش است، 6روز پشت سر‌هم به مهاجرت و مشکلات روستاییان پرداخته است.
ویژه
انعکاس‌های سال 76 در قاب. دیدار حافظ اسد با مقام معظم رهبری
ما یک جمع کوچک دبستانی بودیم در مدرسه‌ای نزدیک تجریش. تهران آن روزها هنوز باغ و کوچه‌پسکوچه داشت. روی درِ سبز و چوبی یکی از همان خانه‌باغ‌های شمیران، نخستین بار عکس یک مرد را دیدم.
تهران کم‌کم شروع به بزرگ‌تر شدن کرد و یکی از جنبه‌های این بزرگ‌تر شدن، افزوده شدن خیابان‌ها و بزرگراه‌های جدید و اتومبیل‌های ریز و درشت بود.
آن زمان را به‌یاد آورید که در گرما و سرما باید راه‌های طولانی را می‌رفتید تا به نزدیک‌ترین بانک برسید. آن وقت تازه باید مدت‌ها در صف.
«غلامرضا خوشرو کوران کردیه». شاید این نام را کسی درست به‌خاطر نداشته باشد اما با شنیدن نام «خفاش شب» یکی از مخوف‌ترین جنایت‌های دهه‌های اخیر در اذهان تداعی می‌شود.
عوضش سماق‌ آزاده - مسئولان بهداشت کشور در سال‌های گذشته یک مقدار با خوردنی‌های جدید و تنقلات مشکل داشتند
بازی حماسی تیم ملی با استرالیا و صعود به جام‌جهانی، به انفجار شادی در وطن انجامید

معجزه در ملبورن، پایکوبی در ایران

6 ماه بعد از انتخابات دوم خرداد و حدود 4ماه پس از آغاز به کار دولت خاتمی، تیم ملی ایران آماده مصاف با تیم استرالیا می‌شد. در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 98  فرانسه.
برخورد نزدیک از نوع سوم

برخورد نزدیک از نوع سوم

فیلمساز باهوشی که برخلاف اغلب هم‌نسلانش در دهه60 و نیمه اول دهه70 دچار مصائب و مشکلات نشده بود.
خاتمی 20000000
خاتمی 20000000
* فروردین: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در آخرین روزهای ریاست‌جمهوری خود دیداری با امیرعبدالله -ولیعهد سعودی- انجام داد. این دیدار در اسلام‌آباد پاکستان برگزار شد. ملک‌عبدالله در این دیدار به هاشمی گفت

جهان تازه سریال

مجموعه تلویزیونی امام‌علیع یک جهش مهم در تاریخ مجموعه‌سازی ایرانی است. در زمینه روایی و فیلمنامه‌نویسی، داوود میرباقری موفق شد.

ایستگاه آخر

مسیری که از ابتدای دهه70 با «بانو» آغاز شد و با «سارا» و «پری» ادامه یافت با «لیلا» به ایستگاه آخر رسید.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
برگزاری آزمون کنکور از سال 1348 که نخستین دور آن با حضور 47703نفر برگزار شد
و این آخرین باری‌ است که کتابی از هوشنگ گلشیری در این صفحه معرفی می‌شود؛ رمانی که از اوایل دهه60 نوشتن‌اش شروع شد و تا میانه دهه70 نوشتن‌اش طول کشید.
با انتخاب سیدمحمد خاتمی به‌عنوان رئیس‌جمهور، نقطه امیدی در بهبود رابطه بین 2کشور آمریکا و ایران ایجاد شد. خاتمی در مصاحبه‌ای با کریستین امان‌پور، خبرنگار شبکه خبری سی‌ان‌ان، در 7ژانویه 1998 باب گفت‌وگوی تازه‌ای با آمریکا باز کرد.