5
پنج شنبه 20 اردیبهشت 1397
شماره 7380
اقتصاد
۲۳۰۲۳۶۱۸
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۰۵
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
بازار ایران ازجمله بازار ارز و طلا یک روز پس از تصمیم دولت آمریکا برای خروج از برجام و اعمال یکجانبه تحریم‌های قبلی، در برابر جنگ روانی با هدف ایجاد التهاب، آرامش نسبی را تجربه کرد. به‌نظر می‌رسد فعالان اقتصادی به‌دنبال ارزیابی شرایط برای تطبیق فعالیت‌های خود متناسب با تحولات جدید هستند.
سکه و ارز
حمل‌ونقل
وزیر خزانه‌داری آمریکا پس از خروج یکطرفه این کشور از معاهده برجام، اعلام کرد: مجوز فروش هواپیماهای مسافربری بوئینگ و ایرباس را به ایران لغو می‌کند و به شرکت‌ها 90روز فرصت می‌دهد تا به همکاری خود با طرف‌های ایرانی پایان بدهند.

سرنوشت صادرات نفت ایران درعصرجدید برجام

اکونومیست، سناریوهای احتمالی روابط اقتصادی ایران پس از خروج آمریکا از برجام را ارزیابی کرد
کلان
از شامگاه سه‌شنبه توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای موسوم به 1+5 وارد فاز جدیدی شد. توافقی که اجرای آن از اوایل سال 2016 دی ماه 1394 آغاز شده بود، حالا بدون آمریکا به حیات خود ادامه می‌دهد. آمریکا به‌عنوان یکی از کشورهای امضاکننده توافق هسته‌ای، با اعلام خروج از برجام از بار تعهداتی که تاکنون عزمی برای اجرای صحیح آنها نداشته، شانه خالی کرده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
در حاشیه آخرین روز از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، ۴ سند همکاری در حوزه فعالیت شرکت پایانه‌های نفتی ایران با حضور مدیران عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و شرکت‌های طرف قرارداد منعقد شد.