28
سه شنبه 28 آذر 1396
شماره 7274
دانش‌وفناوری
23023629
0
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بهترین جایگزین‌های آنلاین برای آفیس

با توجه به بهتر شدن سرعت اینترنت و انجام بسیاری از امور به‌صورت آنلاین، بد نیست یک جایگزین خوب برای مجموعه نرم‌افزارهای محبوب آفیس داشته باشید که همه جا قابل استفاده باشد. البته یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از ابزارهای آنلاین، دسترسی به اسناد ساخته شده در هر جا و به وسیله هر پلتفرمی است.

نسخه علمی برای فرار از آلودگی هوا

از گیاهانی که ناسا برای کم کردن آلودگی پیشنهاد کرده تا راهنمای خرید بهترین ماسک‌های تنفسی
خوردن شیر، استراحت در خانه و استفاده کردن از ماسک در محیط بیرون؛ اینها 3توصیه‌ای هستند که وقتی هوای تهران آلوده می‌شود، در زبان‌ها می‌چرخد و ساده‌ترین کاربردهایی است که هرکسی برای مقابله با غول سیاه آلودگی به ذهنش می‌رسد.

بهترین اپلیکیشن‌ها برای محاسبات ریاضی

دیگر دوره استفاده از ماشین‌‌حساب‌های قدیمی به سر آمده و بسیاری از ابزارهای این‌چنینی، به شکلی بسیار پیشرفته‌تر حالا برای موبایل عرضه شده‌اند. به همین‌خاطر با بهترین اپلیکیشن‌ها برای کارهای محاسباتی آشنا شوید.
حمله بدافزار تریتون به کارخانه‌ای در خاورمیانه
حمله بدافزار تریتون به کارخانه‌ای در خاورمیانه
کارشناسان امنیتی مؤسسه فایرآی از حمله هکری خطرناک یک بدافزار تازه به زیرساخت‌های مهم یک کارخانه صنعتی خبر داده‌اند که باعث اختلال در فعالیت‌های آن شده است.

صلیب آقای اینشتین

در این تصویر که ناسا به‌عنوان عکس روز خود منتشر کرده این برگ شبدر مرکز نوری است که از یک اختروش در پس‌زمینه‌ ساطع شده است.

خیز برای ثبت رکورد 1600کیلومتر بر ساعت

راننده تیم یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان اعلام کرده که تیم آنها قصد دارد رکورد سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

کشف قدیمی‌ترین مهره‌دار زمین

دانشمندان معتقدند که احتمالا قدیمی‌ترین مهره‌دار زنده جهان را در قالب یک کوسه باستانی گرینلند کشف کرد‌ه‌اند.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
در سنجش فعلی آلودگی هوا ذرات معلق زیر ۱۰ میکرومتر، ذرات زیر ۲.۵ میکرومتر، SO2، CO، ترکیبات نیتروژن که به آنها NOx می‌گوییم، شاخص‌هایی مهم هستند.