۲
سه شنبه 26 دی 1396
شماره 7298
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پیام محکم به تصمیم‌سازان کاخ سفید

یادداشت
در سالگرد دستیابی جمهوری اسلامی ایران به تفاهم و توافق با کشورهای عضو گروه1+5 و اجرای برنامه جامع اقدام مشترک برجام بار دیگر این امکان و زمینه برای متخصصان و پژوهشگران حوزه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و نیز کارگزاران و خدمتگزاران نظام اسلامی و همچنین همه علاقه‌مندان و دلبستگان به منافع ملی، فراهم است تا از چشم‌‌اندازها و نظرگاه‌های متفاوت، به بررسی و کنکاش در ابعاد و زوایای این توافق تاریخی بپردازند.
یادداشت
کافی است برای یک لحظه چشمان خود را ببندیم و دنیایی متفاوت را تصور و مجسم کنیم؛ جهان بدون‌برجام و همراه با یک رئیس‌جمهور نامتعادل به نام دونالد ترامپ! امروز سیاست خارجی افسارگسیخته آمریکا، که بهتر است آن‌را سیاست خارجی مجازی و موهوم بنامیم، دنیایی را ترسیم می‌کند که در آن بی‌قانونی حاکم است.

سرسختی 2ساله برجام

گزارش
یک سال پیش در چنین روزهایی رکس تیلرسون و جیمز ماتیس گزینه‌های ترامپ برای وزارت خارجه و دفاع به سنا رفته بودند تا درباره برنامه‌های آینده خود صحبت کنند.

گفت‌وگوی ملی راه‌حل امروز ماست

معاون اول رئیس‌جمهور گفته است: رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد زهر خود را بریزد و بگوید کشور ما برای سرمایه‌گذاری مناسب نیست اما راهکاری که من سراغ دارم نمایش وحدت انسجام و راه‌اندازی گفت‌وگوی ملی است؛ زیرا هیچ‌کس یا جریانی قادر نیست دیگری را حذف کند.
پاسخ به شائبه نقد معصوم
دفتر رئیس‌جمهور ضمن تکذیب انتساب این جمله به رئیس‌جمهور که «امام زمانعج هم قابل نقد است» اطلاعیه داد: «باور و اعتقاد به عصمت انبیا و ائمه معصومینع از مسلمات قطعی تشیع است.»
خبر کوتاه
دولت در راستای مبارزه با آلودگی هوا مأموریت ویژه‌ای به وزارت صنعت برای ارائه طرح بهسازی و نوسازی ضربتی ناوگان حمل‌ونقل عمومی داد.