24
چهار شنبه 25 تیر 1399
شماره 7988
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

به همین سادگی

یادداشت
حدود 2 هفته پیش از کنار یک صرافی عبور می‌کردم که از مشاهده انبوه جمعیت در مقابلش حیرت کردم؛ حیرت از جماعتی که با ماسک و بی‌ماسک و بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، مقابل صرافی تجمع کرده بودند که دلار بگیرند؛ آن هم درست در روزهایی که آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا بالا رفته بود.
ویژه
​​​​​​​مرکز فرهنگی شهر کتاب به‌مناسبت چهلمین سالگرد درگذشت جلال‌الدین همایی، هم‌اندیشی «پایان شب سخن‌سرایی» را شنبه و یکشنبه ۲۸ و ۲۹تیرماه به‌صورت مجازی برگزار می‌کند و استادان و صاحب‌نظران با گفتارها و نوشتارهای خود درباره‌ زندگی، آثار و ویژگی‌های علمی و شخصیت این استاد، مصحح و محقق برجسته مشارکت می‌کنند.
​​​​​​​رئیس پلیس پایتخت از کاهش ۲۰درصدی تردد خودروها در پایتخت نسبت به 2 هفته پیش خبر داد و شدت گرفتن دوباره کرونا را در این امر مؤثر دانست.
صبح‌ها، درختان باغچه ما و خانه‌های مجاور از پیش از طلوع، میزبان پرندگان بسیاری‌ است.
طرح روز
​​​​​​​منچستر: گزارشی که از طرف دفتر مشاور ارشد علمی دولت بریتانیا منتشر شد، هشدار می‌دهد که بروز بحران زمستانی ناشی از اوج‌گرفتن مجدد شیوع ویروس کرونا همراه با شیوع بیماری آنفلوآنزا می‌تواند به مرگ هزاران نفر و فلج‌شدن نظام درمان عمومی کشور منجر شود.
​​​​​​​لندن: رئیس گروه تحقیقات کالج سلطنتی می‌گوید: اگر آزمایش‌ها موفق باشند، «تا نیمه اول سال آینده میلادی» دوزهای کافی واکسن ویروس کرونا برای همه در بریتانیا فراهم خواهد شد.

عکس روز

عکس روز
نیم‌بهاشدن برخی هتل‌های جهان

نیم‌بهاشدن برخی هتل‌های جهان

​​​​​​​دوبی: هتلداران شهر دوبی تخفیف‌های گسترده‌ای درنظر گرفته‌اند تا دوباره رونق را به این شهر توریستی باز گردانند.
ثروتمندان و درخواست مالیات بیشتر
ثروتمندان و درخواست مالیات بیشتر
​​​​​​​پاریس: 83تن از ثروتمندان جهان با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به دولت‌ها، خواستار اخذ مالیات بیشتر از آنها برای تامین بودجه نجات اقتصاد جهان از رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا شدند.
سلامت
​​​​​​​هرچند در دستورالعمل‌های صادره از سوی شماری از کشورها، پوشیدن طلق محافظ در کنار ماسک به‌عنوان عاملی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا آمده است؛ با این حال دانشمندان درباره میزان کارایی آنها دچار اختلاف‌نظر هستند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
آخرین تخمین‌ها نشان می‌دهند، ۴۰ درصد افرادی که با آزمایش دچار عفونت با ویروس کرونا تشخیص داده می‌شوند، ممکن است بی‌علامت باشند.
​​​​​​​«رنج و التیام در سوگواری و داغدیدگی» نوشته: ج.ویلیام وردن است که محمد قائد، روزنامه‌نگار، نویسنده و مترجم نام‌آشنا آن را به فارسی برگردانده است.
​​​​​​​دانشمندان دانشگاه «هاروارد» با همکاری امیر سراج، دانشمند ایرانی این دانشگاه احتمال می‌دهند که سیاره‌ای موسوم به«سیاره۹» می‌تواند یک سیاهچاله بسیار کهن و ابتدایی باشد.