20
پنج شنبه 12 تیر 1399
شماره 7977
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کرونا ویروس نیست، اسکندر مقدونی است!

کرونا، برای من یک ویروس نیست. روح خسته یک روانی کشورگشای عقده‌ای است، مثل «اسکندر مقدونی» پسر فیلیپ دوم که مادرش «المپیاس» عادت‌های ترسناکی داشت.
ویژه
می‌دانی، دنیای امروز زیادی عقلی شده. گاهی این زیادی عقلی‌شدن، حال آدم را بد می‌کند. نه اینکه بد باشد، اما دیگر وقتی از حد خودش بیرون می‌رود، آن‌وقت است که حالت را بد می‌کند.
ادامه شیوع ویروس کرونا در ماه‌های تابستان این پرسش را پیش آورده است که آیا دستگاه‌های تهویه مطبوع مانند کولر گازی در فضاهای سربسته می‌توانند انتشار ویروس کرونا را تشدید کنند.
تاکنون کتب و رساله‌های متعددی درباره موضوع «بررسی تاریخ اندیشه سیاسی غرب» به چاپ رسیده و بسیاری از آنها نیز ادعای تحلیل بی‌طرفانه و کامل اندیشه‌های متفکران کلیدی اندیشه سیاسی غرب را داشته‌اند.
طرح روز
واشنگتن: ایالات متحده آمریکا تمام ذخیره یکی از 2 نوع دارویی را که ثابت شده در درمان کرونا مؤثر است برای خود خریده و نگه داشته است.
ولز: ایرباس، غول صنعت هوافضا در واکنش به پیام‌دهی همه‌گیری کرونا هزار و ۷۰۰ نفر را در بریتانیا از کار بیکار می‌کند.

عکس روز

معترض هنگ‌کنگی چتر به دست،‌ قابی بود که جایزه نخست مسابقه عکاسی استانبول را از آن خود کرد. عکس: گاردین
کشف 14تن روانگردان تولید داعش

کشف 14تن روانگردان تولید داعش

ناپل: پلیس ایتالیا ۱۴ تن ماده روانگردان آمفتامین تولید داعش را در جنوب این کشور کشف و ضبط کرد.
ابر رنگین‌کمان در ژاپن
ابر رنگین‌کمان در ژاپن
توکیو: طی پدیده‌ای نادر در ژاپن، رنگین‌کمانی دیده شد که روی تکه ‌ابری بازتاب داشت.
ماسک‌های پارچه‌ای به‌دلیل حفظ رطوبت، استفاده مجدد و فیلتراسیون ضعیف با خطر بالای عفونت همراه بوده‌اند که ممکن است در افزایش عفونت نقش داشته باشند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
رودولفو آنایا، نویسنده آمریکایی پایه‌گذار ادبیات چیکانو و صاحب رمان «اولتیما، مرا دعا کن» در82سالگی درگذشت. آنایا با نوشتن رمان اولتیما ادبیاتی را پایه‌گذاری کرد که در حقیقت جریانی از کتاب‌ها و رمان‌های نوشته شده توسط نویسندگان مکزیکی ساکن آمریکا بود. این جریان بعد از جنگ جهانی دوم با رمان اولتیما شروع شده است.
قرارداد اعطای وام 36میلیون دلاری از سوی شرکت توسعه صادرات کانادا ای.دی.سی به بانک تجارت ایران روز گذشته به امضا رسید.