24
یکشنبه 9 دی 1397
شماره 7565
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

واقع‌گرایی و جهان چند صدایی

نگاه
بسیاری از وقایع بین‌المللی هستند که اخبار مربوط به آنها متفاوت است و آمیخته با تفسیری که هر رسانه از آنها دارد به ما می‌رسد.
ویژه
داستانی پرخواننده و ماندگار می‌شود که تمام عناصر واقعی‌اش را از زندگی مردم بگیرد و در تلاشی مداوم و منسجم زوائد و اضافات را حذف کند و شکل و قالبی مطلوب بگیرد.
اگر شما هم مانند من فرزندی در خانه دارید، حتما نام‌های «باب اسفنجی»، «بچه رئیس» و «دورای جست‌وجوگر» به گوش‌تان خورده است.
طالبان بار دیگر تاکید کرد اسامه بن‌لادن را از افغانستان اخراج نخواهد کرد. یک مقام ارشد طالبان گفت: با وجود صحبت‌های اخیر بن‌لادن، این گروه او را نگه خواهد داشت.
طرح روز
شیکاگو: کودک 7ساله‌ای که بدون کلاه ایمنی سوار زیپ‌لاین باشگاه ورزشی شده بود بر اثر سقوط از این دستگاه جان سپرد.
توکیو: یک نظرسنجی دولت ژاپن نشان می‌دهد معلمان سختکوش این کشور بیش از دیگران در معرض خطر مرگ هستند.

عکس روز

عکس روز
تنبیه سوزنی خردسالان مهدکودک

تنبیه سوزنی خردسالان مهدکودک

پکن: دادگاهی در چین مربی یک مهد کودک خصوصی را به‌دلیل تنبیه کودکان با سوزن به ‌18ماه زندان محکوم کرد.
آتشفشانی که ناپدید شد
آتشفشانی که ناپدید شد
سوماترا: سونامی هفته گذشته در اندونزی در اثر فرو ریختن حجم بزرگی از کوه آتشفشانی آناک کراکاتوا به داخل دریا ایجاد شده است.

کِلک

مامان و پاپا مرا به مدرسه نفرستادند چون من تنها دختری بودم که می‌توانستم در خانه کمک کنم.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
ژان باپتیست ون هلمونت، دانشمند سرشناس بلژیکی و پدر علم شیمی گاز‌،در چنین روزی ۳۰دسامبر سال۱۶۴۴ میلادی دیده از جهان فرو بست.
بیل گیتس، مؤسس و مالک شرکت مایکروسافت، معتقد است که اگر در زندگی احساس نگرانی می‌کنید، تنها نیستید، چرا که ذهن بشر تمایل به نگرانی دارد؛ اما برای مقابله با این نگرانی کتابی را معرفی کرده و پیشنهاد داده که افراد نگران آن را بخوانند.
وزرای نوشیروان در مهمی از مصالح ممکلت اندیشه همی کردند و هر یکی از ایشان دگرگونه رأی همی زدند و ملک همچنین تدبیری اندیشه کرد.