5
دو شنبه 4 آذر 1398
شماره 7814
زیست‌بوم
23023611
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تالاب خروسان، منطقه ممنوعه صیادان و شکارچیان شد

نبی‌الله قائد‌ ‌رحمتی، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان از تبدیل تالاب مصنوعی «خروسان» در شهرستان ازنا به منطقه شکار و صید ممنوع خبر داد.
ویژه
«تورهای ورودی به کشور در فصل پاییز رونق می‌گیرند.» این جمله از سخنان معاون گردشگری کشور پس از اتمام اعتراض‌های هفته گذشته و همزمان با برقراری مجدد اینترنت در کشور است.
رئیس موزه ملی ایران از همکاری مسئولان حوزه میراث‌فرهنگی ایتالیا و ژاپن برای مقاوم‌سازی بخش موزه ایران باستان این مجموعه خبر داد.
با مشخص شدن حریم جنگل‌ها و تداوم طرح تنفس جنگل آینده جنگل‌های ایران روشن است

مرز نیمی از جنگل‌های کشور مشخص شد

سند مالکیت جنگل‌های حرّا در قشم به نام سازمان جنگل‌ها صادر شد - توسعه زمین‌های کشاورزی و ساخت‌وساز از اصلی‌ترین دلایل تصرف جنگل‌هاست - اجرای کامل طرح کاداستر، تصرفات غیرمجاز اراضی ملی و جنگل‌ها را متوقف می‌کند
منابع طبیعی
تعیین نشدن مرز دقیق اراضی ملی طی سالیان متمادی باعث تصرف این زمین‌ها توسط اشخاص متعدد شده که زمین‌خواری و تملک اراضی طبیعی و جنگل‌های ملی را رقم زده است.
وزارت خارجه براساس ماموریت‌های خود در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدام به راه‌اندازی اداره گردشگری و صنایع‌دستی کرد.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
حجت‌الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو به ایسنا گفت: در چهلمین کنفرانس عمومی یونسکو و اجلاس وزرای علوم کشورهای مختلف در پاریس و همزمان با پنجاهمین سالگرد تصویب کنوانسیون مقابله با کالاهای قاچاق پیشنهادات خوب کشورها از جمله مصر در مقابله با قاچاق اشیای تاریخی مطرح شد. او افزود:  قطعنامه مطرح‌شده از سوی مصر در این موضوع با حمایت ایران و دیگر کشورها به تصویب رسید.
پرونده ثبت جهانی ژئوپارک ارس در شبکه ژئوپارک‌های یونسکو یک‌بار برگشت خورد تا مدیران این ژئوپارک شانس دوباره خود را با برطرف کردن ایرادات مدنظر یونسکو برای ثبت جهانی این اثر طبیعی امتحان کنند.