5
یکشنبه 10 شهریور 1398
شماره 7749
زیست‌بوم
23023611
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

طرح روز/زیست بوم

طرح روز/زیست بوم
ویژه
روز گذشته خبرنگاران حوزه محیط‌زیست در نامه‌ای به شورای اطلاع‌رسانی دولت، اعتراض خود را نسبت به پرونده‌سازی، اتهام‌زنی و تلاش برای حذف خبرنگاران منتقد از سازمان محیط‌زیست اعلام کردند.
‌مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان از رهاسازی بخشی از حقابه تالاب هامون از محل ذخیره آب چاه نیمه یک در شهرستان زهک خبر داد.
حیات وحش
از یوزپلنگ ایرانی، تنها نشانی بر لباس تیم‌ملی مانده است و روزی برای بزرگداشت گونه‌ای که در حال تبدیل شدن از گونه در معرض انقراض به گونه منقرض‌شده در طبیعت است، در تقویم مانده.

نابودی حیات وحش درطرح گردشگری آشوراده

کارشناسان معتقدند اجرای طرح گردشگری آشوراده نه‌تنها فک خزری را فراری می‌دهد، بلکه گونه‌های در معرض انقراض را هم تهدید می‌کند
محیط زیست
5سال قبل، رئیس‌جمهوری اعلام کرد طرح گردشگری آشوراده قطعا اجرایی می‌شود و این شبه‌جزیره به مرکز گردشگری تبدیل خواهد شد.
راه‌اندازی گردشگری در تأسیسات آبی تا پایان سال

راه‌اندازی گردشگری در تأسیسات آبی تا پایان سال

آیین‌نامه اجرایی گردشگری در تاسیسات و منابع آبی کشور ۱۰‌روز پیش ابلاغ شد و تا پایان امسال گام‌های اجرایی در این زمینه برداشته می‌شود.
شکارچیان متخلف به توله خرس هم رحم نکردند
رئیس اداره نظارت بر حیات‌وحش اداره حفاظت محیط‌زیست گلستان اعلام کرد: توله خرس قهوه‌ای که روز پنجشنبه در منطقه ریگ چشمه دهنه محمدآباد از توابع شهرستان علی‌آباد کتول با حالت نیمه جان و رو به مرگ کشف شد، بر اثر زخم‌های عمیق ناشی از تیراندازی شکارچی یا شکارچیان جان باخت.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
غار چشمه باد رودبار به‌عنوان یک اثر ارزشمند استان گیلان در فهرست آثار طبیعی ملی ایران قرار گرفت.
مدیرکل محیط‌زیست البرز درخصوص مرگ ماهی‌های خال قرمز در رودخانه کرج گفت: سیمان مورد استفاده برای مقاوم‌سازی پایه پلی که در مسیر این بزرگراه قرار دارد، وارد رودخانه شده و تلف شدن قزل‌آلاهای خال قرمز را به‌دنبال داشته است.
رئیس جامعه هتلداران فارس از پلمب ۳۵۵ خانه مبله غیرمجاز در این استان خبر داد و گفت: باید دست دلال‌ها از گردشگری سلامت نیز کوتاه شود.