10
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1397
شماره 7368
زیست‌بوم
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سدسازی در بالکان؛ عامل انقراض گونه‌های آبزی، در ایران چه خبر است؟

قلم سبز
یافته‌های پژوهشی جدید از دانشگاه گراتس اتریش، تأیید می‌کند که دست‌کم ۱۱ گونه ماهی در اروپا با ساخت نیروگاه‌های برقابی جدید در منطقه بالکان به انقراض کشیده می‌شوند.
ویژه
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: جمعه سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب کشور وارد می‌شود که در نوار غربی بارش باران، رگبار، رعد و برق را به همراه خواهد داشت و به‌تدریج جنوب کشور را هم در برمی‌گیرد.
خشکسالی
سرپرست پژوهشکده اقلیم‌شناسی از بارش کمتر از نرمال در نوار شمالی کشور و بارش در حد نرمال در بقیه مناطق طی 3‌ماه اردیبهشت تا تیرماه آینده خبر داد.
محقق دانشگاه میشیگان در گفت‌و‌گو با همشهری از قربانیان جدید جنگ آمریکا با عراق پرده برداشت

اورانیوم و توریوم در عراق قربانی می‌گیرد

محیط زیست
محقق دانشگاه میشیگان از وجود اورانیوم و توریوم، 2عنصر رادیو اکتیو در بدن شهروندان عراقی خبر داد و گفت: منشا این آلاینده‌ها مهمات استفاده شده در جنگ آمریکا در عراق است؛ آلاینده‌هایی که پیامدهای ناگوار ناشی از آن، همسایگان عراق را هم می‌تواند تهدید کند.
میراث طبیعی
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه همزمان با سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی، گفت: برای احیای دریاچه ارومیه، امسال چهار هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه درنظر گرفته شده که با تمام توان درصدد پرداخت کامل این رقم هستیم.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران، گفت: براساس وظیفه ذاتی و سیاست‌های سازمانی و به‌منظور حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی، برخورد با آفرودسواران متخلفرانندگی در عرصه‌های طبیعی فاقد جاده و متعرضان به اراضی ملی با جدیت در دستور کار این یگان قرار داشته