• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 20 اسفند 1396
کد مطلب : 9282
+
-

قلب «پرویز» ایستاد

سوگ
قلب «پرویز» ایستاد

لوون هفتوان، بازیگر ارمنی که خیلی دیر در سینما ایران شناخته شد اما در سال‌های اخیر به یکی از بازیگران محصولات سینمایی متنوع تبدیل شده بود، دیروز به‌علت ایست قلبی درگذشت. محمود معظمی، کارگردان فیلم سینمایی «عروس تاریکی» درباره وضعیت لوون هفتوان گفت: «این هنرمند امروز (روز شنبه) در محل تصویربرداری فیلم عروس تاریکی، دچار عارضه قلبی شد و بعد از انتقال به بیمارستان درگذشت.»


لوون خانکلدیان هفتوان، ششم فروردین1345 در تهران و در خانواده‌ای ارمنی متولد شد و در دهه1360 مدرک هنرهای نمایشی را از دانشگاه تهران دریافت کرد. او سال‌ها در روسیه اقامت داشت. اما در ابتدای دهه90 بازی در فیلم «پرویز» او را به سینمادوستان شناساند.


هفتوان در فیلم‌های «لرزاننده چربی»، «یک دزدی عاشقانه»، «دراکولا»، «غیرمجاز»، «کوپال» مقابل دوربین رفت و اکنون هم «هجوم» را در گروه هنر و تجربه روی پرده دارد و «کار کثیف» را هم در جشنواره فجر امسال داشت. او با توجه به چهره، فیزیک و صدایش برای ایفای نقش‌های خاص مورد توجه فیلمسازان بود و درگذشت ناگهانی او در آخرین روزهای پایانی سال96 باعث بهت و اندوه شد. هفتوان در یکی از آخرین گفت‌وگوهایش که در روزنامه همشهری 14بهمن96 چاپ شد درباره نحوه انتخاب نقش‌هایش گفته بود: «زمانی که کاری را قبول می‌کنم اول از همه قصه و فیلمنامه برایم اهمیت دارد؛ چون در فیلمی که خوب باشد همه دیده می‌شوند؛ یعنی کل کار باید خوب باشد و همه سر جای خودشان باشند. بعد از آن خود نقش برای من مهم است و سعی می‌کنم ببینم آیا توانایی ارائه و ایفای آن را دارم یا نه. به هر حال هر بازیگری توانایی‌های خاص، محدودیت‌ها و ویژگی‌هایی دارد. برای من مهم است که نقش پیشنهاد شده - فارغ از آنکه چند دقیقه یا کل فیلم را دربرمی‌گیرد - جای کار داشته باشد؛ یعنی کاراکتر باید گوشت و پوست و استخوان داشته باشد تا بتوانم با آن چالش کنم و بیافرینمش.» همچنین معتقد بود نقش منفی چالش بیشتری برای بازیگر ایجاد می‌کند؛ «وقتی شما چیزی که بازی می‌کنید نیستید با چالش زیادی مواجه هستید. همیشه گفته‌ام که هر کدام از ما انسان‌ها در خودمان روحیات متفاوتی داریم. من در خودم هم روحیات انسانی، شر، نیکی، عشق و همه عناصر را دارم. این ویژگی‌ها در همه افراد به درصدهای مختلف وجود دارد. مثلا در ذات من لوون هفتوان شاید 5درصد پلیدی باشد ولی در مجموع و در زندگی عادیم بروز پیدا نمی‌کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید