• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 14 اسفند 1396
کد مطلب : 8556
+
-

قلب فلورانس ایستاد

قلب فلورانس ایستاد

بازی دیروز فیورنتینا با اودینزه لغو شد. مثل بقیه بازی‌های این هفته سری آ. دلیلش این‌بار شرایط جوی و مسائل امنیتی نبود. خبر رسید که داویده استوری، کاپیتان 31ساله فیورنتینا در خواب از دنیا رفته؛ تقریبا شبیه همان اتفاقی که برای هادی نوروزی افتاد.  صبح دیروز بازیکنان تیم فیورنتینا در هتل منتظر استوری بودند، اما او هرگز از خواب بیدار نشد، پزشکان نیز نتوانستند کاری برایش انجام دهند. استوری که 12سال سابقه فوتبال حرفه‌ای داشت، به‌عنوان مدافع در 14بازی پیراهن تیم‌ملی ایتالیا را به تن کرد. یک گل ملی هم به اروگوئه زد.  او یک‌بار در سال2012 پیشنهاد 15میلیون یورویی اسپارتاک مسکو را رد کرد با این بهانه که می‌خواهد در باشگاه محبوبش بماند و تاریخ‌سازی کند. دوران حضورش در میلان و کالیاری چندان خوش‌یمن نبود و هر دو تیم این مدافع بلندقامت چپ‌پا را به تیم‌های دیگر قرض و پاس می‌دادند تا این‌که یکی از طرف‌های قرضی یعنی فیورنتینا او را گرفت و دیگر پس نداد. مدتی هم  قرضی در رم بازی کرد.  استوری در هتل محل اقامتش در شهر اودینه در خواب از دنیا رفت. ساعاتی بعد باشگاه فیورنتینا با انتشار بیانیه‌ای از همگان خواست از هرگونه گمانه‌زنی درباره علت مرگ این بازیکن خودداری کنند: «به احترام خانواده مرحوم، از رسانه‌ها می‌خواهیم تا درباره این موضوع، حساسیت ایجاد نکنند.» آستوری اخیرا تولد 31سالگی خودش و به دنیا آمدن فرزندش را جشن گرفته و با باشگاه هم بر سر تمدید قرارداد به توافق رسیده بود او و مارکو اسپورتیلو تنها بازیکنانی بودند که در تمام دقایق همه بازی‌های این فصل برای بنفش‌ها به میدان رفته بودند. در آخرین بازی فیورنتینا که برابر کیه‌وو بود، داویده استوری نمایشی درخشان داشت و با نمره 6/8 از 10، بهترین بازیکن زمین شد. فیورنتینا آن بازی را یک بر صفر برد.


 پیام‌های تسلیت
 پائولو دیبالا، مونتولیوو، باشگاه میلان و اینتر، ایکاردی، سرخیو راموس، پائولو مالدینی، بازیکنان تیم فیورنتینا، کاناوارو، زازا و ده‌ها چهره سرشناس دیگر دیروز با خانواده استوری ابراز همدردی کردند. دیبالا، ستاره آرژانتینی یوونتوس، در صفحه توئیتر خود نوشت: «حرفی برای گفتن نیست. روحت قرین آرامش باد.»  سرخیو راموس، کاپیتان رئال مادرید نیز در اینستاگرام نوشت: «از خبر غم انگیز مرگ داویده آستوری شوکه شدم. تسلیت به خانواده او و باشگاه فیورنتینا. در آرامش بخواب کاپیتان.»


 همه مرگ‌های ناگهانی در فوتبال
 آنتونیو پوئرتا: 28 آگوست2007 آنتونیو پوئرتا مدافع اسپانیایی سویا در بازی مقابل ختافه در ورزشگاه رامون سانچس پیسخوان مورد حمله قلبی قرار گرفت و پس از 60ساعت که در کما بود، درگذشت. او به‌هنگام مرگ 22سال بیشتر نداشت. پوئرتا یک‌بار هم برای تیم‌ملی اسپانیا به‌میدان رفته بود. پیرماریو مورسینی: بازیکن 25ساله لیوورنو روز 14آوریل 2012 در هنگام بازی مقابل پسکارا در چارچوب رقابت‌های سریB ایتالیا، ناگهان روی زمین افتاد. تلاش پزشکان برای بازگرداندن علایم حیات بی‌فایده ماند و او از دنیا رفت. پس از کالبدشکافی، پزشکان تنها علتی که برای مرگ او یافتند، ضعیف شدن ماهیچه قلب بود. میکلوش فهر: مهاجم 24ساله مجارستانی بنفیکا در روز 25ژانویه 2004 و در بازی بنفیکا و ویتوریا گیمارش پس از دریافت کارت‌زرد از داور مسابقه، دچار حمله قلبی شد و چند ثانیه بعد درگذشت. پزشکان علت مرگ او را ناراحتی قلبی مادرزادی اعلام کردند. نائوکی ماتسودا: مدافع ملی‌پوش ژاپنی یاماگا اف سی، روز دوم آگوست2011، در تمرینات دچار حمله قلبی شد. تلاش پزشکان برای زنده نگه داشتن او ثمری نداشت و این بازیکن 34ساله، دوروز بعد در بیمارستانی در ناگانو از دنیا رفت. چیک تیوته: روز پنجم ژوئن2017، هافبک ساحل‌عاجی بجینگ بی‌جی چین که سابقه بازی در نیوکاسل را هم داشت، در تمرینات بی‌هوش و به بیمارستان منتقل شد. این بازیکن 30ساله در راه بیمارستان از دنیا رفت و پزشکان، دلیل فوت او را حمله قلبی عنوان کردند. تیوته 52بازی ملی برای ساحل‌عاج انجام داده بود. مارک ویوین فوئه: 26ژوئن 2003 درحالی که بسیاری از فوتبال‌دوستان داشتند بازی تیم‌های ملی کامرون و کلمبیا را در مرحله نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها در لیون تماشا می‌کردند، اتفاق دردناکی رخ داد. در دقیقه72 بازی، مارک ویوین فوئه، هافبک 28ساله کامرون، درست در مرکز میدان، نقش بر زمین شد و در همان زمان به‌دلیل ایست قلبی درگذشت. مرگ فوئه باتوجه به مشهور بودنش، اهمیت بازی و تعداد بینندگان و تماشاگران، بی‌شک دردناک‌ترین مرگ یک بازیکن فوتبال در زمین می‌تواند نام بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید