• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83753
+
-

زیان امهال وام‌های مناطق زلزله‌زده برای کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: 3 هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان وام با هزار و ۵۰ میلیارد تومان سود آن در مناطق زلزله‌زده به مدت ۲ سال امهال شد که این گردش مالی برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه کرده و به ضرر استان و به نفع اشخاصی است که بسیاری از آنها حتی در زلزله آسیب هم ندیده‌اند. به گزارش ایرنا، «هوشنگ بازوند» در اولین جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به درخواست امهال جدید وام‌های مناطق زلزله افزود: امهال وام‌ها گردش مالی و اقتصاد استان را با مشکل مواجه می‌کند و بانک‌های استان منابع جدید برای پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی را در اختیار ندارند.

این مسئول با بیان این‌که در تلاشیم از بانک مرکزی برای بانک‌های استان ۲هزار میلیارد تومان خط اعتباری بگیریم، اظهار کرد: تا دومین سالگرد زلزله (۲۱ آبان) همه دستگاه‌های اجرایی باید تعهدات و کارهای خود را به اتمام برسانند و به مردم گزارش دهند. وی با اشاره به این‌که ساخت‌و‌سازها در مناطق زلزله‌زده تقریبا به پایان رسیده گفت: برای اتمام ساخت‌و‌سازها ۱۵۷ میلیارد تومان تسهیلات جدید اختصاص یافته و به هر واحد مسکونی شهری نیمه‌تمام ۱۲میلیون تومان تسهیلات جدید پرداخت می‌شود.

استاندار در ادامه از جمله کارهای بزرگ دولت برای مناطق زلزله‌زده را ساخت ۶ هزار واحد اضافی در مناطق روستایی اعلام کرد و گفت: بسیاری از روستاها که خالی شده بودند با خدمات دولت در این ۲ سال دوباره رو به آبادانی است. بازوند با بیان این‌که در این ۲سال به اندازه ۱۰سال واحدهای مسکونی روستایی در مناطق زلزله‌زده مقاوم‌سازی شده است، افزود: دولت برای مستاجران مناطق زلزله‌زده نیز در صورت داشتن زمین، تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی در نظر گرفته است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید