• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83421
+
-

آب به ۳ روستای شرق دزفول می‌رسد

مدیر آب و فاضلاب روستایی دزفول از آغاز اجرای فاز اول عملیات آب‌رسانی به 3 روستای شرق این شهرستان شامل کهنک، فیروزآباد و بنه قیصر با استفاده از اعتبارات ملی خبر داد. «محمد گلچین‌پور» در گفت‌و‌گو با مهر اظهار کرد: به دنبال خشکسالی سال‌های اخیر، روستاهای کهنک، فیروزآباد و بنه قیصر با کمبود آب شرب مواجه شده‌اند که رفع مشکل تامین آب شرب آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: طی جلساتی که با حضور نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد، اعتبار پروژه خط انتقال و تامین آب این 3 روستا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده است.مدیر آبفار دزفول گفت: عملیات اجرایی فاز اول پروژه انتقال آب به 3 روستای مذکور که در شرقی‌ترین نقطه شهرستان دزفول و انتهای مسیر دزفول به سمت شوشتر قرار دارند، به طول ۱۳ کیلومتر آغاز شده است.

گلچین‌پور ادامه داد: ۶ کیلومتر از این طرح لوله‌گذاری شده است و در فاز دوم، احداث ایستگاه پمپاژ و مخازن برای تامین آب شرب این روستاها نیز انجام خواهد گرفت. وی بیان کرد: با اجرای این طرح بزرگ، ۶۰۰‌خانوار در این 3 روستا از آب شرب سالم بهره‌‌مند خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید