• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 23 دی 1397
کد مطلب : 44505
+
-

هر شش روز، یک شکست

بررسی کارنامه یک ماهه ایرج‌عرب در پرسپولیس

روز بیستم آذرماه بود که سرانجام شایعات به تحقق پیوست و ایرج عرب به‌عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس جانشین حمیدرضا گرشاسبی شد؛ مدیری که به‌خاطر بازنشستگی صندلی‌اش را از دست داد. هم‌اکنون دوران مدیریت عرب در پرسپولیس دقیقا یک ماهه شده و طبعا برای نتیجه‌گیری در مورد عملکرد او خیلی زود است، اما در همین مدت کوتاه هم اتفاقاتی در مجموعه تحت هدایت وی رخ داده که چندان خوشایند نبوده است. این مطلب 5ناخشنودی مهم پرسپولیس در این مدت را مرور می‌کند؛ یعنی یک ناخشنودی به ازای هر 6روز!
   اعتصاب و تهدید ناشیانه
در نخستین روزهای حضور ایرج عرب روی صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس، بازیکنان این تیم به‌دلیل عدم‌دریافت مطالبات مالی‌شان تصمیم به اعتصاب گرفتند.
 از قرار معلوم همان زمان از سوی آقای سرپرست موقت پیامی برای آنها ارسال می‌شود مبنی بر اینکه اگر در تمرین شرکت نکنند این موضوع برای‌شان تبعات ناگواری خواهد داشت. این یک تهدید آشکار بود که تناسبی با حوزه مدیریت ورزشی ندارد و شاید بیشتر با خاستگاه حراستی عرب همگونی داشته است. طبیعتا این تهدید جواب نداد و پرسپولیسی‌ها تحت حمایت کامل برانکو اعتصاب‌شان را عملی کردند.
   دریافتی کمتر از انتظار
در شرایطی که اعتصاب اول سرخپوشان با وعده پرداخت یک قسط از قراردادشان به پایان رسید، اما بعد از واریز مبالغ مشخص شد این پول با مقداری که باشگاه وعده داده بود سنخیتی ندارد. این مسئله یک‌بار دیگر ناراحتی بازیکنان پرسپولیس را به همراه آورد و زمزمه‌هایی در مورد اعتصاب مجدد آنها به گوش رسید؛ هرچند این مسئله فعلا تکرار نشده است.
   ماجرای گوچی
ناکامی در جذب رضا قوچان‌نژاد هم ازجمله شکست‌های مدیریتی ایرج عرب بود. البته هیچ‌کس انتظار ندارد بازیکن جدید به هر قیمتی جذب شود و توضیحات باشگاه در مورد اختلاف رقم می‌توانست برای خیلی‌ها متقاعدکننده باشد، اما نکته اینجاست که اصل تمایل باشگاه برای جذب گوچی نباید رسانه‌ای می‌شد. درصورت تبحر مدیریتی بیشتر، پرسپولیسی‌ها می‌توانستند چراغ خاموش با قوچان‌نژاد مذاکره کنند و بعد از عدم‌توافق هم آب از آب تکان نخورد. با وجود این عرب در هدایت مطلوب پروژه موفق نبود و در شرایطی که حتی جزئیات ارقام پیشنهادی دو طرف هم به مطبوعات درز کرده بود، او ناچار به تأیید شکست مذاکرات شد.
  ناراحتی انصاری
ابراز ناراحتی سربسته محمد انصاری از مدیران باشگاه هم قطعا یکی از شکست‌های عرب و شرکا محسوب می‌شود. اصولا ناراحت کردن انصاری کار ساده‌ای نیست و باید دید باشگاه با بازیکن وفاداری که در این تیم دچار پارگی رباط‌صلیبی شد چطور رفتار کرده که او برخلاف رویه شخصی‌اش ناچار به افشای دلخوری‌اش شده است. مسئله انصاری خیلی به هواداران بر خورد و آنها را ناراحت کرد.
  داستان منشا
عرب می‌گوید گادوین منشا را خود برانکو نخواسته است. این حرف را از او می‌پذیریم، اما طبعا مدیریت باشگاه باید قدرت کنترل اسرار تیم را می‌داشت و تا زمانی که مهاجم جدید به‌طور قطعی جذب نشده، جلوی درز کردن خبر را می‌گرفت. قرار نیست برانکو در اتاق در بسته چند اسم به مدیرش تحویل بدهد و صبح فردا همه از این اسامی مطلع شوند. با فاش شدن حضور منشا در لیست مازاد، در صورتی که پرسپولیس نتواند مهاجم موردنظرش را بگیرد کار برای این تیم بسیار سخت خواهد شد. 
گفته می‌شود برانکو هم از رسانه‌ای شدن این موضوع حسابی عصبانی است. مربی کروات بعد از درز کردن موضوع ناچار شد در نشست خبری‌اش به‌طور صریح آن را تأیید کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید