• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 11 دی 1397
کد مطلب : 43137
+
-

اهالی مورموری بدون پمپ ‌بنزین ماندند

تعطیلی تنها جایگاه سوخت مورموری سبب شده است رانندگان برای تامین سوخت به شهرهای دیگر مراجعه کنند

شهری
اهالی مورموری بدون پمپ ‌بنزین ماندند

مریم نظری|  آبدانان - خبرنگار:


پس از تعطیلی جایگاه سی‌ان‌جی شهرستان دهلران و ایوان، حالا نوبت تنها جایگاه سوخت منطقه مورموری در شهرستان آبدانان است که با تعطیلی مواجه شود.
تعطیلی هر چند وقت یک بار جایگاه سوخت (بنزین و گاز) در منطقه مورموری به یک معضل برای ساکنان این منطقه تبدیل شده و تامین سوخت را برای  آنها مشکل کرده است. بر اساس گفته مسئول این جایگاه، «مشکل مالکیت» دلیل اصلی تعطیلی آن به است.

جایگاه سوخت مورموری در فاصله ۵۰ کیلومتری از مرکز آبدانان قرار دارد و جایگاهی مهم برای رانندگان بین‌شهری آبدانان و دهلران و مردم بخش کلات شهر مورموری و اندیمشک خوزستان به شمار می‌آید و تعطیلی آن مشکلات فراوانی را برای رانندگان به همراه دارد.


تعطیلی چند باره

یکی از شهروندان مورموری در این زمینه به خبرنگار ما می‌گوید: تعطیلی این پمپ بنزین مشکلات فراوانی را برای رانندگان ایجاد کرده است.«شاهین فریادیان» با بیان این‌که این جایگاه تنها جایگاه سوخت منطقه مورموری است، ادامه می‌دهد: تعطیلی این جایگاه سبب شده است رانندگان برای تامین سوخت خود به دیگر شهرها ازجمله آبدانان که 50 کیلومتر با مورموری فاصله دارد، مراجعه کنند که این امر صرف وقت و هزینه اضافی را به دنبال دارد.

این شهروند با بیان این‌که جایگاه سوخت مورموری در مسیر شهرستان دهلران قرار دارد و تعطیلی آن موجب کلافگی و اعتراض رانندگان شده است، بیان می‌کند: این جایگاه بارها به دلایل مختلف تعطیل شده است و هر بار این رانندگان و شهروندان هستند که هزینه آن را متحمل می‌شوند. 


علت بروز مشکل 

مسئول جایگاه سوخت بخش کلات مورموری به همشهری می‌گوید: مشکل اصلی این جایگاه عرضه سوخت، نداشتن یک مالک مشخص است که با وجود همکاری بعضی از مسئولان، هنوز مشکل مالکیت آن رفع نشده است. 
«حمزه حاتمی» اظهار می‌کند: من این جایگاه را شهریور سال گذشته با قیمت 200 میلیون تومان در 2 قسط خریداری کردم. اما بعد از 10 روز متوجه شدم این ملک قبلا به یک بانک استانی و شخص دیگری فروخته شده است.

وی ادامه می‌دهد: از مسئول قبل به خاطر تصرف در مال غیر شکایت کرده‌ام. در این مدت، با وجود مشکلات متعددی که سر راهم بود، تمام تلاش خود را برای حفظ این جایگاه و جلوگیری از تعطیلی آن به کار گرفته‌ام.
مسئول جایگاه سوخت مورموری به تعطیلی این جایگاه در بعضی از ماه‌های سال و ناراحتی مردم اشاره می‌کند و می‌گوید: در این مدت تمام تلاش خود را برای فعال نگه داشتن این جایگاه به کار گرفته‌ام اما به دلیل مشکلات مالی و مشخص نبودن مالک این جایگاه ادامه فعالیت برایم غیرممکن است.

وی اضافه می‌کند: از سال گذشته تا الان، با وجود داشتن 2 کارگر با حقوق ماهانه 3 میلیون تومان، از هیچ نهاد و ارگانی حتی شرکت نفت کارمزد دریافت نکرده‌ام.


واگذاری جایگاه به شخص ثالث

فرماندار شهرستان آبدانان  نیز در این خصوص به همشهری می‌گوید: تنها جایگاه سوخت منطقه مورموری به دلیل اختلافات حقوقی طی روزهای اخیر تعطیل شده است و با توجه به ضرورت وجود جایگاه سوخت در این منطقه، تلاش خود را برای برطرف کردن مشکل به کار خواهیم بست. 

«سیروس مرادحاصلی» می‌افزاید: مشکلات این جایگاه ازسوی مقامات قضایی در حال پیگیری است و پرونده به شورای تامین ارسال و مصوب شده است تا تعیین تکلیف پرونده، این جایگاه به شخص ثالث واگذار شود.
این مقام مسئول اظهار می‌کند: در روزهای اخیر مکاتباتی با شرکت نفت استان انجام شده و امید است که این جایگاه طی روزهای آینده با واگذاری به شخص ثالث، فعالیت خود را از سر گیرد.

فرماندار آبدانان با اشاره به این‌که بخش 12 هزار نفری مورموری تنها همین یک جایگاه عرضه بنزین و فرآورده‌های نفتی را دارد، می‌گوید: بخش مورموری بین راه‌های دسترسی آبدانان به دهلران و آبدانان به اندیمشک قرار دارد و همین امر، لزوم توجه به فعال نگه داشتن آن را دوچندان می‌کند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید