• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 22 مهر 1397
کد مطلب : 33975
+
-

با مردم | حوادث

با مردم | حوادث

  بی‌توجهی مسئولان آموزش و پرورش

سلام. تصادفات مکرر در اعزام اردوهای دانش‌آموزان در سال‌های اخیر و به‌خصوص واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر در نزدیکی تبریز نشان می‌دهد که بی‌توجهی مسئولان آموزش و پرورش در اعزام دانش‌آموزان به اردوها همچنان برخی خانواده را داغدار می‌کند. وقتی اولیای دانش‌آموزان فرزندان خود را با هزاران امید و آرزو روانه مدارس می‌کنند انتظار دارند فرزندان آنها با تحصیل علم در آینده بتوانند برای خانواده و جامعه مفید بوده و نقش‌آفرینی کنند. آیا بهتر نیست مسئولان ذیربط در آموزش و پرورش به‌خصوص مدیران و معلمان مدارس رفتن به تفریح و گشت‌و‌گذار دانش‌آموزان را به‌ خود خانواده‌ها بسپارند؟
روح‌اللهی از کرج

  رسالت خبرنگاری

با سلام. در مورد گزارش روز پنجشنبه روزنامه تحت عنوان «چرا دلار پایین نمی‌آید؟» ممنون از رعایت رسالت خبرنگاری که در روزنامه به‌صورت شفاف مطرح می‌کنید.
فرامرز از زابل

  تبعیض و بی‌عدالتی

سلام. یکی از معضلات و نابسامانی‌های مدنی در کشور ما به موضوع بی‌عدالتی ختم می‌شود. خداوکیلی اختلاف طبقاتی در هیچ کجای دنیا اینگونه که در کشور ما وجود دارد، نیست. در ستون بامردم روز پنجشنبه نوشته بودید مدیرعامل بانک دی ماهانه 48میلیون تومان دریافت می‌کرده است! یعنی روزی یک میلیون و 600هزار تومان! چرا باید میزان درآمد یک نفر اینقدر با دیگر افراد فاصله نجومی داشته باشد؟ باور کنید مردم صاحب انقلاب هستند و خون‌بهای رسیدن به عدالت و برابری را داده‌اند اما تحمل تبعیض و بی‌عدالتی و این همه گرانی را ندارند. امیدواریم برای بسط و گسترش عدالت مسئولان ابتدا از خودشان شروع کنند.
گلایه یک جانباز دفاع‌مقدس

  تجدیدنظر در کارت بلیت منزلت

با سلام. کارت بلیت منزلت مترو و اتوبوس که شورای شهر برای آن سقف ریالی اندکی گذاشته است با توجه به گرانی قیمت‌ بلیت‌ها ارزش آن بسیار کم است. از شرکت مترو درخواست می‌کنیم این موضوع را از شورای شهر پیگیری کنند تا بلکه تجدیدنظری شود.
1154...0912

  تعامل بین مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وجود ندارد

با سلام. روز پنجشنبه در صفحه اول روزنامه از واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر در نزدیکی تبریز که 3کشته و 38مصدوم داشته گزارشی نوشته بودید که تأسف‌بار بود. در بسیاری از کشورها نه‌تنها برای حوادث هوایی بلکه برای تصادفات جاده‌ای کارشناسانی از شرکت‌های خودروسازی با هماهنگی پلیس راهور در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند تا نقایص فنی خودرو را بررسی و به مسئولان در خط تولید خودرو منتقل کنند. درواقع تعامل خوبی بین مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وجود دارد. حتی وقتی مصرف‌کننده‌ای اشکال فنی خودرو را گزارش می‌کند کارشناسان خودروسازی از اطلاع‌رسانی مصرف‌کننده تشکر کرده و معایب خودرو را برطرف می‌کنند؛ موضوعی که در کشور ما نه‌تنها خودروسازان از آن استقبال نمی‌کنند، بلکه وقتی مصرف‌کنندگان معایب خودرو را به نمایندگی‌ها گزارش می‌کنند با مشتریان طلبکارانه برخورد می‌کنند! به‌عنوان کارشناس خودرو که سابقه بیش از 30سال تدریس در رشته مکانیک را داشته‌ام، از روزنامه همشهری درخواست می‌کنم در گزارش‌های خود از این زاویه هم به موضوعات بپردازد.
دبیر بازنشسته هنرستان از تهران

  مقابله با پدیده تکدیگری

سلام. حضور متکدیان حرفه‌ای در شهرها به‌خصوص شهرهای بزرگ مانند تهران و اصفهان و بیشتر در حوالی چهارراه‌ها و خیابان‌های اصلی و مراکز پررفت‌وآمد و مقابل عابربانک‌ها و مراکز خرید تبدیل به  معضل اجتماعی و مشکل عمومی و ناهنجار گردشگری شده و چهره زشتی از شهرها را نشان می‌دهد. به‌نظر می‌رسد اقدام مسئولان در شهرداری و نیروی انتظامی با این پدیده رو به افزایش ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.
2143...0913

  درخواست از شهرداری منطقه‌یک

با سلام. این روزها مسئولان پارکینگ روباز تجریش برای هر ساعت توقف مبلغ 10هزار تومان از رانندگان خودروها دریافت می‌کنند! هر بار که اعتراض می‌کنیم عنوان می‌کنند این پارکینگ خصوصی است. انتظار داریم مسئولان در شهرداری منطقه یک نظارتی بر اینگونه اجحافی که در حق شهروندان می‌شود داشته باشند. لطفا منعکس کنید.
8239...0991

این ستون پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا با نظرات خود که بیشتر جنبه عمومی دارد با ما در ارتباط باشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید