• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 2 خرداد 1397
کد مطلب : 17306
+
-

چانه‌زنی برای افزایش سهمیه مشتزن‌ها در جاکارتا

محسن ‌محمود‌صفری|با تصمیم شورای المپیک آسیا و کمیته برگزاری مسابقات آسیایی قرار است مسابقات بوکس در 7وزن برگزار شود و 3وزن 81،91 و +91 اجازه حضور در مسابقات را ندارند. مشتزن‌های ایران هم قرار بود در ابتدا با 5نفر در این مسابقات حاضر شود ولی شنیده می‌شود این سهمیه به 3نفر کاهش پیدا کرده است. بوکسورهای ایران در آسیا همیشه در سنگین وزن مدعی بوده‌اند همانند 4سال پیش که در بازی‌های آسیایی اینچئون موفق به کسب دو مدال نقره و یک برنز شدند. این 3مدال در اوزان 81،91،+91 به‌دست آمد که در جاکارتا اجازه شرکت ندارند. با توجه به شرایط پیش‌رو در جاکارتا کسب مدال توسط مشتزن‌ها دور از تصور است. به‌نظر اصرار سرمربی و رئیس فدراسیون بوکس برای افزایش سهمیه به‌خاطر کسب تجربه مشتزن‌هاست.
   ثوری: تیم جوانی داریم
ریاست فدراسیون بعد از 3دهه به حسین ثوری سپرده شد و او برای تغییر و تحولات در بوکس و کسب نتایج قابل قبول یکسال وقت خواسته است. رئیس فدراسیون معتقد است بوکس نیاز به زمان دارد تا نتایج مورد قبول را کسب کند. او درباره تعداد مشتزن‌های ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 به همشهری‌ورزشی گفت: «حذف اوزان سنگین وزن در این مسابقات ضربه سختی به ما زد. اگر نگاهی به آمار داشته باشید می‌بینید که ایران همیشه در سنگین وزن در آسیا صاحب مدال بوده است و برعکس در سبک وزن بوکسورهای شرق آسیا عملکرد بهتری داشته‌اند. این تصمیم به هر حال گرفته شده است و نمی‌شود کاریش کرد باید برنامه‌ریزی ما به نحوی باشد که در سبک وزن هم شانس کسب مدال باشیم که مطمئنا در سال‌های آینده این اتفاق خواهد افتاد. کادر فنی ما تیم یکدست و جوانی را تشکیل داده است که در آینده بیشتر از آنها خواهیم شنید فعلا قطعی مشخص نیست که بوکس در کاروان ایران چند سهمیه خواهد داشت. به نظرم 4 یا 5 سهمیه در بوکس داشته باشیم خوب است.»
   اکبر احدی: توقع مدال در جاکارتا نداریم
اکبر احدی سرمربی حال حاضر تیم‌ملی بزرگسالان که 4سال پیش هم هدایت بوکسورها را برعهده داشت درباره بازی‌های آسیایی جاکارتا به همشهری‌ورزشی گفت: «بزرگترین مشکل ما را کمیته برگزاری مسابقات ایجاد کرد که اوزان سنگین وزن را از مسابقات حذف کرد. تیم ما جوان است و نباید توقع کسب مدال داشت. این بچه‌ها جوان هستند و در آینده قطعا برای ایران افتخارآفرین خواهند بود. من دوست دارم با حداکثر نفرات در این مسابقات حاضر شویم تا در آینده تیم باتجربه‌ای داشته باشیم. ولی تصمیم با کمیته المپیک و فدراسیون است.» احدی در پاسخ به این سوال که در صورت عدم نتیجه‌گیری مورد انتقاد قرار خواهد گرفت به همشهری‌ورزشی گفت: «آنهایی که بوکس را می‌فهمند می‌دانند که با شانس زیادی نخواهیم داشت و فقط برای تجربه اندوزی به این مسابقات خواهیم رفت. بوکس ایران همیشه در سنگین وزن حرف‌هایی داشته که در این مسابقات اجازه حضور ندارند. من اگر به فکر خودم بودم می‌گفتم دو بوکسور ببریم و زمانی که مدال نمی‌گرفتیم می‌گفتم دو نفر را برده بودیم. ولی نگاهمان باید به آینده باشد و در این مسابقات توقع مدال از این جوان‌ها نداشته باشیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید