• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 25 دی 1399
کد مطلب : 121959
+
-

همه‌نوع فیلم، برای همه سلیقه‌ها

نتفلیکس فهرست فیلم‌های سال2021 را منتشر کرد

آرش نهاوندی- مترجم

 شبکه معروف نمایش اینترنتی فیلم، نتفلیکس با انتشار فهرست فیلم‌هایی که در سال2021 پخش خواهد کرد، به استقبال اکران در سال جدید میلادی رفت. تاریخ انتشار همه فیلم‌های این فهرست به‌طور دقیق مشخص نشده است. با این حال این فهرست دربرگیرنده فیلم‌هایی در ژانرها و موضوعات مختلف و متنوع است. فیلم‌های ابرقهرمانی، کمدی، رمانتیک و ترسناک برای انواع سلیقه‌ها موجود است. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از فیلم‌های جدید فهرست نتفلیکس.

به بالا نگاه نکن

فیلم «به بالا نگاه نکن» یک فیلم سیلسی هجوآمیز به کارگردانی «آدام مک‌کی» است. در فیلم «به بالا نگاه نکن»، بازیگران مشهوری نقش‌آفرینی کرده‌اند. «لئوناردو دی کاپریو»، «جنیفر لارنس»، «مریل استریپ»، «تیموتی شالامت»، «آریانا گرانده» و «متیو پری» در این فیلم بازی می‌کنند. در فیلم «به بالا نگاه نکن» داستان دو فضانورد آماتور سطح پایین روایت می‌شود که قرار است در ماموریتی که به ‌عهده‌شان گذاشته شده به بشریت درباره برخورد یک شهاب‌سنگ و نابودی کره‌زمین هشدار بدهند.

شماره8 خیابان انسانیت (Rue Del L’Humanite8)

دنی بون، کمدین و کارگردان فرانسوی، فیلم «شماره8 خیابان انسانیت» را با بازی «لورنس آرنه» و «لین رنو» ساخته است. دنی بون خود نیز بازیگر اصلی این فیلم است. داستان این فیلم درباره 7خانواده‌ای است که در ساختمانی در شماره8 خیابان انسانیت در پاریس زندگی می‌کنند. پس از شیوع ویروس کرونا آنها به خارج از پاریس فرار نکرده‌اند و با فرارسیدن دوران قرنطینه در اوج شیوع کرونا در آپارتمان‌های خود محبوس شده‌اند. با گذر 3ماه از قرنطینه خانگی به‌تدریج مشخص می‌شود کدامیک از ساکنان این آپارتمان خصوصیات بهتر و کدامیک خصوصیات بدتری دارند.

پسری به نام کریسمس

«پسری به نام کریسمس»، یک فیلم فانتزی بریتانیایی به کارگردانی «گیل کنان» با اقتباس از کتابی به همین نام اثر«مت هیگز» است. این فیلم داستان یک پسر نوجوان به نام «نیکلاس» را روایت می‌کند که در فصلی پربرف در جست‌وجوی پدرش به شمال بریتانیا می‌رود و در آنجا ماجراهای شگفت‌انگیزی برای او رخ می‌دهد. پدر وی چندی قبل به‌دنبال یافتن دهکده افسانه‌ای «الف‌ها» از خانه خارج شده بود.

لشکر مردگان

فیلم «لشکر مردگان» توسط «زک اسنایدر» نوشته و کارگردانی شده است. «دیو بائوتیستا» از بازیگران اصلی این فیلم است. داستان این فیلم در فضایی ترسناک و خیالی در شهر لاس‌وگاس رخ می‌دهد. پس از خروج زامبی‌ها از قبرهای خود، موجی از ترس و نگرانی مردم لاس‌وگاس را فرامی‌گیرد و به‌منظور پیشگیری از وقوع حوادث خطرناک و بروز بیماری‌های مسری در این شهر قرنطینه برقرار می‌شود. یک گروه از مزدوران در این میان از فرصت استفاده می‌کنند و به منطقه قرنطینه‌شده وارد می‌شوند تا شانس خود را برای انجام بزرگ‌ترین سرقت تاریخ بیازمایند.


یک داستان زمستانی از «بره ناقلا»

داستان این کارتون ویژه 30دقیقه‌ای توسط «ژیل پیلبرو» و «مارک برتون» نوشته شده است. این یک داستان زمستانی خیلی ویژه است که در جریان آن زندگی خوش و پرهیجان «شان بره» و دوستانش در گله، در پی وقوع یک حمله به مزرعه، دستخوش حوادثی می‌شود. در جریان این حمله به مزرعه، «تیمی»، یکی از بره‌های معروف گله ناپدید می‌شود و «شان» جست‌وجو برای یافتن وی را آغاز می‌کند. در صورتی که ‌شان موفق به پیداکردن «تیمی» نشود، او تبدیل به موجودی دیگر در زمان حال خواهد شد.

بکت
«بکت» فیلمی ترسناک به کارگردانی «فردیناندو سیتو فیلومارینو» است. «جان دیوید واشینگتن»، «آلیسیا واکاندر» و «بوید هالبروک» در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند. داستان این فیلم درباره زوجی است که در جریان یک سفر درگیر یک توطئه با نتایج مرگبار و تراژیک می‌شوند.

آسمان قرمز خونی
فیلم «آسمان قرمز خونی» به کارگردانی «پیتر توروارت» با بازی «پری بامیستر» و «رولاند مولر»، داستان زنی با یک بیماری مرموز را روایت می‌کند که در سفری هوایی ناگزیر می‌شود برای حفاظت از جان فرزند خود با افرادی که قصد هواپیماربایی دارند، درگیر شود. او برای مبارزه با هواپیمارباها ناگزیر هیولای درون خود را که مدت‌ها بود در برابرش مقاومت کرده بود، رها می‌کند.

کبودی

«کبودی» نخستین فیلم ساخته «هال بری» است. این فیلم داستان یک ورزشکار در رشته «ام‌ام‌ای» را روایت می‌کند که در تلاش است همزمان حضانت فرزند خود را به‌عهده بگیرد و دوباره زندگی ورزشی‌اش را آغاز کند. در این فیلم «هال بری»، «آدان کانتو» و «شیلا آتیم» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

کابوی سیمانی

فیلمی در ژانر وسترن به کارگردانی «ریکی استاب» است. «ادریس البا»، «کالب مک لوگین» و «جارل جروم» در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. این فیلم درباره یک پسر بزهکار 15ساله‌ای است که در فصل تابستان برای زندگی با پدر عجیب و غریبش که با زندگی امروزی و شهری به‌طور کامل بیگانه است به فیلادلفیای شمالی می‌رود و تجربیاتی از زندگی کابوهای محلی شهرنشین کسب می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید