• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 10 مهر 1399
کد مطلب : 111875
+
-

پاسخ روحانی به منتقدان صحبت‌‌هایش درباره لعن و نفرین آمریکا:

نگویید نگاه دولت به بیرون است

شرایط جنگ را با شرایط تحریم مقایسه نکنید، در جنگ اقتصادی که از سال 97 شروع شد واقعیت‌ها نباید تحریف شود

نگویید نگاه دولت به بیرون است

نوسانات شدید معیشتی و اقتصادی مردم جبهه بی‌امان حملات داخلی و خارجی را مقابل دولت گشوده‌اند. خط مقدم این انتقادات نیز نمایندگان اصولگرای مجلس یازدهم در شبکه اجتماعی توییتر است. حسن روحانی در جلسه چهارشنبه هیأت دولت پاسخ این دسته از نمایندگان را می‌داد. او می‌گفت:« گاهی وقت‌ها بعضی از حرف‌ها زده می‌شود که باید توضیح داده شود تا مردم واقعیت آن را بدانند. می‌گویند اشکال این دولت این است که نگاهش به بیرون است و اگر نگاهش به داخل بود این مشکلات را نداشتیم!»
برخی نمایندگان تهران با استناد به صحبت‌های روز شنبه حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، رئیس‌جمهور را به مواضع سال‌های نخست دولتش ارجاع داده بودند که از آمریکا تعبیر به کدخدای جهان کرده بود. روحانی در جلسه ستاد، کاخ سفید را آدرس داده و از مردم خواسته بود لعن و نفرین خود را به خاطر مسائل اقتصادی متوجه کاخ سفید و تحریم‌‌های این کشور کنند. سیدنظام موسوی، نماینده مردم تهران در واکنش به این اظهارات توییت کرده بود:« آدرس غلط به مردم ندهید؛ ریشه مشکلات، واشنگتن دی‌سی است. لعن و نفرین خود را به محل درست بفرستیم. آقای روحانی! ۷سال پیش هم معتقد بودید ریشه حل مشکلات، بستن با کدخدا (همین واشنگتن دی سی) است. یعنی در عالم امکان غیر از واشنگتن جای دیگری را نمی‌بینید؟»
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در پاسخ به این دسته از انتقادات و کسانی که مشکلات را در نحوه مدیریت دولت می‌دانند گفت:  همیشه ممکن است مشکلات ساختاری قدیمی و مدیریتی باشد اما درصد آن چقدر است؟ در این شرایط جنگ باز نروند مقایسه کنند با شرایط تحریم، ما در شرایط جنگ هستیم جنگ از سال 97 شروع شده است، واقعیت‌های جامعه را تحریف نکنیم و همانطور که رهبری فرمودند در دفاع 8 ساله نباید واقعیت‌ها تحریف شود امروز هم در جنگ اقتصادی واقعیت‌ها نباید تحریف شود. واقعیت‌ها را باید به همان صورتی که هست برای مردم تبیین کنیم. تحریم قبل و سال‌های پیش بوده ولی جنگ اقتصادی از سال 97 شروع شده است. آدرس و تاریخ اشتباه ندهیم و تحریف نکنیم و واقعیت‌ها را برای مردم بیان کنیم که البته این بدان معنا نیست که ما در برابر توطئه‌های دشمنان ترسیده و عقب‌نشینی کرده‌ایم و یا مشکل داریم،‌ اما شرایط جنگ با شرایط صلح متفاوت است و همه باید این واقعیت‌ها را بدانند و روی آن دقت کنند.او خودکفایی در بنزین، گازوئیل، گاز، گندم، فولاد،آلومینیوم، پتروشیمی و عمده محصولات را مصادیق نگاه دولت به داخل دانست و گفت: پس این حرف نادرست، ناصحیح، غلط و تحریف کننده را تکرار نکنید و نگویید نگاه دولت به بیرون است. بله نگاه دولت این است که باید با دنیا تعامل کرد، هزار بار دیگر هم تکرار می‌کنیم. ما گفتیم تعامل سازنده مقام معظم رهبری تصحیح کرده و فرمودند «تعامل گسترده سازنده» و باید تعامل گسترده و سازنده با دنیا داشته باشیم.

واکنش روحانی به مناظره ترامپ و بایدن
روحانی همچنین با اشاره به مناظره دونالد ترامپ و جو بایدن رقبای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و مشکلات داخلی این کشور یادآور شد: یک کشوری که این همه مشکلات دارد، طبیعی است این مشکلات را می‌خواهد به دنیای بیرون آمریکا منتقل کند. آن وقت علیه ایران توطئه و تلاش می‌کند. البته تا ما اسم آمریکا را می‌بریم که آمریکا جنایت می‌کند، کانال‌های خارج‌نشین ماتم می‌گیرند و عزادار می‌شوند، می‌گویند نه اینجوری نیست چرا دولت می‌گوید آدرس واشنگتن دی سی است. یک عده هم در گوشه و کنار دنبال آنها را می‌گیرند اما این یک واقعیت است چه بپسندید و چه نپسندید.

این خبر را به اشتراک بگذارید