• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 20 مرداد 1399
کد مطلب : 107251
+
-

100ثانیه خبر

  تجزیه و تحلیل داروها در بدن با ساعت هوشمند
محققان «دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس» در مطالعات اخیرشان اعلام کرده‌اند که با استفاده از یک ساعت هوشمند که می‌تواند به‌وسیله حسگرهای خود مواد شیمیایی موجود در عرق را تجزیه و تحلیل کند، سطح داروهای داخل بدن را مشخص کرده‌اند. به گزارش وب‌سایت تک‌اکسپلور، این یافته‌ها که با کمک دکتر «سام امامی‎نژاد» محقق ایرانی این دانشگاه انجام شده، نشان می‌دهد، استفاده از این فناوری‌ پوشیدنی می‌تواند راه بسیار ایده‌آلی برای ردیابی داروها در بدن باشد.

  تقابل هوش مصنوعی با علف‌های هرز
شرکت «فناوری رودخانه آبی» از هوش مصنوعی فیسبوک برای کنترل علف‌های هرز استفاده می‌کند. به گزارش فوربز، این شرکت کشاورزی برای مبارزه با علف‌های هرز و بالا بردن راندمان محصولات، از فناوری هوش مصنوعی فیسبوک سود برده است. آنها برای این کار از روبات‌هایی استفاده می‌کنند که به‌وسیله هوش مصنوعی کنترل می‌شوند و با الگوریتم‌های خود، به جنگ علف‌های هرز می‌روند.

  نمو در عمق 100متری
یک شرکت هلندی زیردریایی بسیار کوچکی ساخته که می‌توان با آن به عمق 100متری دریا رفت و در آنجا هم دست به اکتشاف زد و هم از زیبایی‌های طبیعی لذت برد. به گزارش وب‌سایت فوربز، نکته مهم درخصوص این زیردریایی که «نمو» نام دارد و ساخت شرکت «یوبوت ورکس» (U-Boat Worx) است، این است که این وسیله شخصی بوده و هر کسی می‌تواند با فراگرفتن هدایت آن زیر آب برود؛ موضوعی که تا پیش از این تقریبا امکان‌پذیر نبود.

  دردسری به نام اکسل!
برنامه اکسل محققان و پژوهشگران ژنتیک را حسابی به دردسر انداخته است. به گزارش وب‌سایت فیوچریسم، پزشکان و دانشمندان به‌دلیل اصلاح خودکار نام برخی ژن‌ها در نرم‌افزار اکسل شرکت مایکروسافت مجبور شده‌اند تغییراتی در آنها ایجاد کنند. نام برخی ژن‌ها تشابهی با روز و‌ ماه تاریخ‌های مختلف دارد و این برنامه که سیستم تصحیح کردنش معمولا یکی از نقاط قوت آن به‌شمار می‌رود، به‌طور خودکار نام‌ها را تغییر داده و اختلال بزرگ و عجیبی را در بانک‌های اطلاعاتی به‌وجود آورده است.

  موتور برقی بدون آهن‌ربای نادر
شرکت خودروسازی بنتلی می‌خواهد تا چند سال آینده یک موتور برقی جدید را بدون استفاده از آهن‌رباهای حاوی عناصر کمیاب به بازار بفرستد. به گزارش نیو اطلس، محققان این شرکت چندی پیش نتایج یک مطالعه را منتشر کردند که نشان می‌دهد 3سال طول می‌کشد که بتوانند یک سیستم قابل بازیافت تولید کنند که دیگر نیازی به استفاده از آهن‌رباهای نادر زمین
(Rare-earth magnets) نباشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید