• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 13 مرداد 1399
کد مطلب : 106656
+
-

نکته بازی

خدا را شکر بیشتر تعویض نکردند
ممکن است 2‌ماه بعد از آغاز مسابقات فوتبال در عصر کرونا و پخش صدای ضبط شده تشویق در استادیوم‌های جهان، یک نفر از این موضوع بی‌اطلاع باشد. این اشکالی ندارد. اشکال اما این است که همین یک نفر را بگذارند مهم‌ترین مسابقه هفته لیگ را گزارش کند. این حکایت ماست با جواد خیابانی؛ کسی که وسط بازی استقلال و سپاهان با شنیدن صدای ضبطی تماشاگران گفت: «نمی‌دانم مردم کجا نشسته‌اند!» یاد روز بستری شدن مرحوم پورحیدری در بیمارستان افتادیم؛ زمانی که همه ایران نگران منصورخان بودند، اما خیابانی فلسفه تشویق او را نفهمید و گفت چون پورحیدری برای صحبت با بازیکنان استقلال رفته، مردم تشویقش کرده‌اند. باز خدا را شکر در بازی اخیر استقلال و سپاهان هیچ‌کدام از مربیان بیش از 3 تعویض نکردند، وگرنه درصورت انجام تعویض‌های چهارم و پنجم، خیابانی می‌رفت دنبال 3 هیچ کردن بازی!

فصل بعد شماره20 بپوش
قشنگ سنگینی یک قول عملی نشده روی شانه‌های مهدی قائدی حس می‌شود. مهاجم بوشهری استقلال امسال داشت بهترین فصلش را پشت سر می‌گذاشت. او شماره10 را تحویل گرفت و قول داد 10گل در لیگ برتر بزند. قائدی آن اوایل تخته‌گاز به سمت تحقق وعده‌اش پیش رفت و خیلی زود به عدد 9گل هم رسید، اما الان هفته‌هاست همان جا متوقف شده و 9بازی است که گل نزده. او در بازی با سپاهان کمی بیشتر از یک نیمه در زمین حاضر بود و نهایتا ناچار شد به‌خاطر اخراج یک بازیکن استقلال، خیلی زود به نیمکت برگردد. اشک‌های قائدی موقع خروج از زمین مسابقه بیننده‌ها را متاثر کرد. در مجموع نمی‌دانیم سرنوشت گل دهم به کجا می‌کشد، اما توصیه می‌کنیم مهدی برای فصل بعد پیراهن شماره20 را بپوشد تا لااقل 19گل را راحت بزند!

2جام گرفت، خودش نبود!
علیرضا بیرانوند هنوز به بلژیک نرسیده نخستین جام قهرمانی‌اش را با آنتورپ گرفت. تیم بیرو در فینال جام حذفی به مصاف کلوب بروژ رفت و با یک گل این تیم را شکست داد. به این ترتیب آنتورپ سهمیه حضور در فصل آتی لیگ اروپا را به دست آورد که برای بیرانوند فرصت مضاعفی به‌منظور دیده شدن است. این بازی مربوط به فصل قبل می‌شد و به بیرو اجازه ندادند در آن به میدان برود. از هفته آینده فصل جدید مسابقات بلژیک شروع می‌شود و علیرضا هم می‌تواند برای آنتورپ به میدان برود. جالب اینجاست که بیرو این اواخر 2 جام گرفته و خودش هم در جریان فتح هیچ‌کدام نبوده است. اولی با قهرمانی پرسپولیس در مسجدسلیمان قطعی شد و دومی هم در بلژیک به‌دست آمد. البته گویا وضع آنتورپ جوری نیست که مدام از این جام‌ها بگیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید