• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 6 مرداد 1399
کد مطلب : 105946
+
-

100ثانیه خبر

   صدای ما را از مریخ می‌شنوید
مریخ‌نورد استقامت (Perseverance) در ماموریت خود قصد دارد به‌طور مستقیم صدای مریخ را به زمین مخابره کند. وبسایت AI در این خصوص نوشت: «تابه‌حال 8ماموریت به سمت کره مریخ ارسال شده که هیچ‌کدام از آنها صدایی را به زمین منتقل نکرده است. مریخ‌نورد ناسا که 3روز دیگر مسافرت خود را به سمت سیاره سرخ آغاز خواهد کرد، مجهز به 2 میکروفن برای ضبط صداهای این سیاره است.»

   تولید آسفالت ضد‌آفتاب
گروهی از محققان آلمانی با همکاری گشتاسب چراغیان، محقق ایرانی انستیتو مهندسی راه در دانشگاه صنعتی برانشوایگ آلمان، روشی برای بهبود مقاومت قیر در برابر اشعه فرابنفش یافته‌اند. براساس مقاله‌ای که در نشریه «نیچر - ساینتیفیک ریپورتز» به‌چاپ رسیده، آنها بر این باور هستند که به‌وسیله یک نانوکامپوزیت جدید از جنس رس و سیلیس پیروژنیک می‌توان مانع از ایجاد شکاف‌های عمیق و چاله‌ روی آسفالت شد.

   باگ عجیب اینستاگرام برطرف می‌شود
اینستاگرام اعلام کرد که باگ نرم‌افزاری‌اش را در سیستم‌عامل iOS14، برطرف خواهد کرد. به گزارش انگجت، این باگ باعث می‌شد که هنگام حضور در صفحه اصلی اینستاگرام، دوربین دستگاه‌هایی که از سیستم‌عامل iOS14استفاده می‌کنند، روشن شود! البته مسئولان این شبکه اجتماعی اعلام کرده‌اند که متصدیان‌شان هرگز به این دوربین دسترسی ندارند و تاکنون گزارشی مبنی بر ثبت تصویر از این طریق به دست‌شان نرسیده است.

   بوگاتی بچه‌ها به بازار می‌آید
شرکت بوگاتی در این وانفسای کرونا، خودرویی را برای بچه‌ها طراحی کرده تا شاید بتواند رکود این دوران را پشت سر بگذارد. این خودروی جدید با الهام از یک مدل قدیمی که در سال1926ساخته شده، تولید می‌شود و بسته به تنظیماتی که روی آن اعمال خواهد شد، می‌تواند بین 20تا 50کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد. این وسیله‎نقلیه برقی مناسب کودکان بالای 10سال است. قیمت هر دستگاه، 35هزار دلار تعیین شده که در نوع خود، خودرویی بسیار گران به‌نظر می‌رسد.

   کتاب‌ها را قرنطینه کنید
بهترین روش برای ضدعفونی کردن کتاب‌ها، قرنطینه کردن آنهاست. به گزارش وبسایت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، شواهد بررسی شده مطالعه‌ای که درخصوص ماندگاری ویروس کرونا بر سطح اجسام مختلف انجام شده است، نشان می‌دهد که این ویروس به‌مدت 24ساعت روی سطوح مقوایی فعال می‌ماند. بنابراین زمان قرنطینه مناسب برای محصولات کاغذی یا مقوایی ساده دست‌کم 24ساعت و برای کتاب‌های پوشیده از پلی‌استر یا سایر پلاستیک‌ها و همچنین مواد پلاستیکی مانند CD و DVD 72ساعت است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید