• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 4 مرداد 1399
کد مطلب : 105758
+
-

امیدوارم جایزه پوشکاش را بگیرم!

میری: حنیف گفت شوت‌هایت مرا یاد کریم باقری می‌اندازد

امیدوارم جایزه پوشکاش را بگیرم!

امیرحسین اعظمی

تا پیش از بازی با استقلال شاید کمتر کسی نام محمد میری را شنیده بود، اما حالا او به‌خاطر گل 40‌متری‌اش به حسینی برای خودش اسم‌و‌رسمی پیدا کرده و به یکی از خاص‌ترین بازیکنان لیگ نوزدهم تبدیل شده است. جالب اینکه میری حالا امیدوار است جایزه پوشکاش را بگیرد و در سطح جهان شناخته شود. او در گفت‌و‌گوی اختصاصی با همشهری صحبت‌های جالبی در این خصوص مطرح کرده است.

 از گل 40‌متری‌ات به استقلال شروع کنیم که حسابی سروصدا به پا کرد و به سوژه‌ای داغ در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی تبدیل شد. فکر می‌کردی از این فاصله به استقلال گل بزنی؟
خوشحالم که گل زدم. من ابتدا تصمیم داشتم از وسط زمین شوت بزنم ولی دیدم جلویم خالی است و چند متر جلوتر آمدم و در نهایت شوت زدم. من همیشه بعد از اینکه تمرین تمام می‌شود، خودم 20‌دقیقه تا نیم ساعت تمرین شوت‌زدن می‌کنم. همیشه آقا حنیف و همچنین علیرضا حقیقی به من می‌گفتند که چرا از این شوت‌ها در بازی‌های رسمی نمی‌زنی. عمران‌زاده به من می‌گفت شوت‌هایت مرا یاد کریم باقری می‌اندازد. خوشحالم که در این بازی مزد تمریناتم را گرفتم.
 پس انتظار گل‌زدن از چنین فاصله‌ای را داشتی؟
بالای 20نفر به من گفتند که گل می‌‌زنم. من حتی به همسرم گفتم که یک شادی گل را انتخاب کند تا اگر گل زدم، یک خوشحالی جالب داشته باشم. واقعیت این است که خودم هم اطمینان داشتم که گل می‌زنم و بعد از گل هم آرم نساجی را بوسیدم که به عقیده خودم بهترین شادی گل بود.
 در آن صحنه به موقعیت حسینی هم توجه کردی که کمی جلو آمده بود؟
زیاد به موقعیت حسینی توجه نکردم ولی خوشبختانه شوتم به گوشه دروازه رفت و سخت بود که گلر بتواند آن را مهار کند.
 گلر دیگری جای حسینی بود می‌توانست توپ را بگیرد؟
نمی‌دانم چه بگویم، در این مورد باید دیگران نظر بدهند ولی واقعا شوتی که زدم، خیلی خوب بود و به گوشه دروازه رفت.
 بعد از گل خیلی‌ها با گل تو شوخی کردند و برای استقلال کری خواندند. خودت ترول‌های گلی که زدی را دیده‌ای؟
بعد از بازی که به‌دلیل مصدومیت درد داشتم ولی دیروز اکثر ترول‌های ساخته‌شده را دیدم که برایم جالب بود. یک ترول در مورد کرایه اسنپ ساخته‌اند که خیلی جالب است. یک ترول دیگر هم ساخته بودند که به‌دلیل کرونا جاده را از فیروزکوه بسته بودند و میری از فیروزکوه به استقلال گل زد. در یک ترول هم نوشته بودند که دیگر لازم نیست نساجی از قائمشهر بیرون بیاید، آنها از همان جا گل می‌زنند.
 در مورد مصدومیت‌ات هم صحبت می‌کنی؟ مثل اینکه گلی که زدی خیلی برایت آمد نداشت.
نمی‌دانم چه بگویم. در اواخر بازی خیلی بد مصدوم شدم و در نهایت هم به بیمارستان رفتم. در یک صحنه خواستم توپ را قطع کنم و درحالی‌که روی هوا بودم، علی کریمی شارژم کرد و با لگن روی زمین افتادم. آن لحظه خیلی درد داشتم و اصلا نمی‌توانستم تکان بخورم. همین الان هم که با شما حرف می‌زنم اصلا نمی‌توانم تکان بخورم. البته پزشکان گفتند که مشکل چندان حاد نیست و باید استراحت کنم. با این حال MRI هم گرفتم که باید جوابش بیاید. امیدوارم خیلی زود با تیم تمرین کنم.
 فکر می‌کنی گلی که زدی جایزه هم ببرد؟
من در این مدت ندیده‌ام که بازیکنی از این فاصله شوت زده باشد، شاید هم زده شده و من ندیده‌ام. به هر حال این گل قشنگ بود و به‌عنوان یک بازیکن ایرانی امیدوارم که جایزه پوشکاش را بگیرم. این اتفاق قطعا خوشحال‌کننده است.
 یک‌گل دیگر هم در این بازی زدی که مردود شد.
آن گل هم کاملا درست بود و هنوز هم نمی‌دانم داور چطور آن را مردود اعلام کرد. در یک صحنه هم روی دروازه استقلال 3 به 2 بودیم که کمک داور آفساید گرفت ولی اصلا آفساید نبود. اگر روی این دو صحنه تصمیمات درستی گرفته می‌شد، این امکان وجود داشت که بازی را ببریم. ما نمایش خوبی در این بازی داشتیم و می‌توانستیم حتی  3 امتیاز را هم بگیریم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید