• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 30 تیر 1399
کد مطلب : 105327
+
-

100ثانیه خبر

  عبور یک سیارک از کنار زمین
سیارکی با قطر 170متر که با سرعت 46هزار کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است، بیست‌وچهارم ژوئیه (سوم مرداد) از کنار زمین عبور خواهد کرد. براساس نوشته وب‌سایت اسپوتنیک، تخمین زده شده است که این سیارک با نام ND2020 از فاصله 5/5میلیون کیلومتری زمین عبور خواهد کرد. اگرچه احتمال برخورد این سیارک با زمین بسیار بسیار اندک به‌نظر می‌رسد، اما ناسا آن را یکی از سیارک‌های خطرناک اعلام کرده است.
 
  هکرهایی بدون سابقه
روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی خبر داده است، هکرهایی که در عملیات نفوذ به حساب‌های کاربری توییتر شرکت داشته‌اند، چند جوان بدون داشتن سابقه همکاری با سازمان‌های دولتی یا جرایم سازمان‌یافته هستند. در این حمله، حساب کاربری بیش از ۱۳۰نفر از افراد مشهور در توییتر هک شد.

  درمان آلزایمر با گروهی از پروتئین‌ها
پژوهشگران مرکز علوم بهداشت دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو، گروه جدیدی از پروتئین‌ها را کشف کرده‌اند که با کمک آنها می‌توان از مغز مقابل بیماری‌هایی مانند آلزایمر محافظت کرد. به گزارش نوروساینس‌نیوز، این پروتئین‌ها می‌توانند از آسیب‌دیدن سیناپس‌ها جلوگیری کنند. سیناپس‌ها، ساختارهایی هستند که پالس‌های الکتریکی را میان نورون‌ها انتقال می‌دهند. محققان بر این باورند که اگر کارایی این پروتئین‌ها اثبات شود، شاید بتوان با به‌کارگیری آنها یک روش جدید برای درمان آلزایمر و پارکینسون ایجاد کرد.

  شاپ‌لوپ؛ سرویس جدید گوگل
گوگل سرویس جدیدی را با نام شاپ‌لوپ (Google Shoploop) راه‌اندازی کرده که پلتفرمی ویدئو‌محور برای خرید محصولات مختلف است. شاپ‌لوپ گوگل امکان پیدا کردن، بررسی و خریدن محصولات را با هم دارد و هدفش رقابت با اینستاگرام است. به گزارش تک‌کرانچ، ایده اصلی راه‌اندازی این سرویس از نحوه‌ رفتار مردم در شبکه‌های اجتماعی برای خرید الهام گرفته شده است. تمامی ویدئوهایی که در شاپ‌لوپ به‌نمایش درمی‌آیند، کمتر از 90ثانیه هستند. در شاپ‌لوپ بررسی محصولات از زبان کاربران به نمایش درمی‌آید تا تجربه‌ آنها از داشتن یک کالا توضیح داده شود.

  توصیه به استفاده از کولر کم‌مصرف
یونپ (برنامه محیط‌زیست سازمان ملل) از کشورهای جهان درخواست کرد که به‌منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از سیستم‌های خنک‌کننده کم‌مصرف استفاده کنند. دیلی‌میل نوشت در گزارش این سازمان آمده است که این دستگاه‌ها حاوی یک ماده شیمیایی هستند که موجب انتشار گازهای گلخانه‌ای در هوا می‌شوند. یونپ در این گزارش از کشورهای جهان خواسته است که به استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده‌ای روی آورند که مصرف انرژی بهینه‌ای دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید