• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 10 تیر 1399
کد مطلب : 103727
+
-

ضربه سر علیپور محکم بود

شیخ‌ویسی:چرا از برخی گلرها که گل بد می‌خورند، چیزی نمی‌نویسند؟

ضربه سر علیپور محکم بود

امیرحسین اعظمی

وحید شیخ‌ویسی یکی از چهره‌های خاص بازی پیکان و پرسپولیس بود، دروازه‌بانی که همانند بازی رفت فصل پیش یک‌گل بد از علیپور خورد تا حرف‌و‌حدیث‌های زیادی برایش درست شود. دروازه‌بان پیکان در گفت‌و‌گو با همشهری ورزشی از محکم بودن ضربه سر علیپور صحبت کرده اما اعتقاد دارد برخی از پشت پرده‌ها باعث شده اشتباهش تا این حد دیده شود. شیخ‌ویسی مدعی است چون مدیربرنامه ندارد برخی از سایت‌ها او را زده‌اند!

 بازی مهمی را باختید، قبول داری؟
حرف درستی زدید و این بازی مثل هشت بازی باقیمانده برای ما مهم بود. البته این بازی به‌خاطر حریفی که برابرش بازی می‌کردیم حساسیت‌های بیشتری داشت ولی متأسفانه شکست خوردیم. ما زیاد خوب بازی نکردیم و ترسو بودیم. از ابتدای بازی منتظر این بودیم که پرسپولیس به ما گل بزند و سپس واکنش نشان دهیم. البته این شرایط در بازی‌های گذشته هم وجود داشته است. ما باید این روند را عوض کنیم و در زمین احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم. وقتی قرار است ترسو بازی کنیم، باز هم اینطور دچار مشکل می‌شویم. ما باید با شهامت بیشتری بازی کنیم.
 این ترسو بودن شاید درنهایت منجر به سقوط پیکان شود؟
ما از اول فصل این مشکل را داشتیم هر چند که با آمدن ویسی شرایط کمی بهتر شد. انتظار داشتیم که مثل بازی‌های دوستانه اخیر وضعیت کمی بهتر شود ولی وقتی برابر پرسپولیس قرار گرفتیم، باز هم ترسو بازی کردیم. ما هنوز شانس داریم که بمانیم و 3بازی رودررو هم با رقیبان داریم که 9امتیاز دارد.
 همانند سال گذشته یک‌گل بد از پرسپولیس و علیپور خوردی تا کلی حرف‌و‌حدیث برایت درست شود. در این خصوص صحبت می‌کنی؟
نمی‌دانم چرا اینقدر روی من زوم شده و خیلی‌ها در مورد این گل از من انتقاد کرده‌اند. حتی شنیدم خیلی از سایت‌ها قبل از اینکه بازی تمام شود علیه من مطلب زده‌اند. می‌دانم این مسائل از کجا آب می‌خورد. شاید در آن صحنه می‌توانستم عملکرد بهتری از خودم نشان دهم ولی ضربه سر علیپور محکم بود. اینکه بعضی‌ها طور دیگری انتقاد می‌کنند در نوع خودش عجیب است. البته برخی چیزها هم پشت پرده است که خودم باید درستش کنم.
 بیشتر توضیح می‌دهی؟
من مثل خیلی‌ها مدیربرنامه ندارم که برخی از سایت‌ها همیشه از من تعریف کنند. خیلی از گلرها گل‌های بد خورده‌اند، پس چرا از آنها انتقاد نمی‌شود؟ من نمی‌گویم انتقاد را قبول ندارم ولی برخی حرف‌ها و اتفاقاتی که پشت پرده رخ می‌دهد ناجوانمردانه است. بعضی‌ها بدذات هستند و می‌خواهند با خراب کردن دیگران برای خودشان نردبان درست کنند. در فوتبال ایران اگر مظلوم باشی خیلی‌ها راحت سوارت می‌شوند ولی من هم باید خیلی چیزها را تغییر بدهم. برخی سایت‌ها مرا می‌زنند، چون مدیر برنامه ندارم.
 حالا می‌خواهی با مدیر برنامه کار کنی؟
من پول مفت ندارم که به مدیر برنامه بدهم. سال‌هاست که در لیگ برتر گلری می‌کنم و فقط چندبار پیش آمده روی گل‌هایی که خوردم مقصر باشم. فصل گذشته هم در بعضی از بازی‌ها این وضعیت پیش آمد ولی این اشتباهات در برابر این همه بازی که انجام داده‌ام خیلی کم است.
 ولی حتما خودت می‌دانی که اشتباهات دروازه‌بان‌ها همیشه در دید است، آن هم در بازی  حساس مقابل پرسپولیس که پخش زنده هم دارد؟
بله، ولی بهتر است درخشش گلرها هم اینطور در دید باشد. من نمی‌گویم که وقتی گل بد می‌خوردم مقصر نیستم ولی برایم جالب است که چرا برخی گلرها اشتباه می‌کنند کسی چیزی نمی‌نویسد و انگار نه انگار که اتفاقی رخ داده است. اگر مدیر برنامه‌ داشتم خیلی چیزها در پشت پرده کنترل می‌شد. برخی در کنار تیم ما و جاهای دیگر هستند که دنبال من افتاده‌اند. من هیچ وقت دنبال حاشیه نبودم، همیشه هم دوست داشتم سرم در کار خودم باشد ولی اینطوری نمی‌شود. من خیلی چیزها دوست دارم بگویم که متأسفانه الان نمی‌توانم. آنهایی که خوب فوتبال را می‌فهمند، می‌دانند چه می‌گویم. من می‌دانم برخی سایت‌ها که اینطوری به وحید شیخ‌ویسی حمله می‌کنند از کجا خط می‌گیرند.

  همه محکم می‌زنند
  شیخ‌ویسی با نمره02/6  ضعیف‌ترین دروازه‌بان این فصل بوده  و ضر به علیپور چهارمین اشتباه فاحش او بود که منجر به گل شد

یکی از مهم‌ترین صحنه‌های بازی پرسپولیس و پیکان، گل عجیب و غریبی بود که وحید شیخ‌ویسی از علیپور خورد. علیپور که سانتر عالی سیامک نعمتی درست‌وحسابی روی سرش جفت‌وجور شده بود، ضربه سرش را دقیقا به وسط دروازه زد اما وحید شیخ‌ویسی درحالی‌که توپ کاملا در دستانش بود موفق به مهار آن نشد و توپ را به گوشه دروازه خودش فرستاد. این گل خیلی‌ها را به یاد گلی انداخت که سال گذشته در همین بازی پرسپولیس و پیکان از همین علی علیپور خورده بود. سال گذشته در بازی رفت 2تیم، پیکان تا دقیقه77 با یک‌گل از پرسپولیس پیش بود اما شیخ‌ویسی ابتدا روی ضربه سر کامیابی‌نیا گل تساوی را خورد و 2دقیقه بعد شوت قابل‌مهار علیپور را به گوشه دروازه خودش مشت کرد. شیخ‌ویسی در بازی برگشت فصل گذشته مقابل پرسپولیس بازی نکرد و جای خودش را به مهدی امینی داد. او در مجموع دوئل‌هایش با پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر هرگز موفق به کلین‌شیت نشده و با پیراهن همه تیم‌هایش از پرسپولیس گل خورده است. البته اگر فکر کنید شیخ‌ویسی فقط مقابل پرسپولیس تزلزل نشان می‌دهد کاملا در اشتباهید، چون او یکی از پراشتباه‌ترین دروازه‌بان‌های لیگ‌برتر است و نمایش‌هایش در این فصل باعث شد پیکان در نیم‌فصل به‌دنبال جذب دروازه‌بان خارجی برود و هایراپتیان از ارمنستان را به لیست خودش اضافه کند. در لیگ جاری 2تیم از ناحیه دروازه دچار مشکل بودند و در نیم‌فصل به جذب گلر خارجی روی آوردند؛ یکی ذوب‌آهن که از صادقی، بهزادی و معراج اسماعیلی خیری ندید و در نیم‌فصل مهدی خلیل -دروازه‌بان تیم ملی لبنان- را جذب کرد تا به رکورد 4دروازه‌بان در یک فصل برسد، دیگری هم همین پیکان بود که وحید شیخ‌ویسی و مهدی امینی در نیم‌فصل اول نتوانستند دروازه‌اش را بیمه کنند و در نیم‌فصل به سراغ گلر خارجی رفت. پیکان فصل را با شیخ‌ویسی آغاز کرد و در نخستین بازی 2گل از شهرخودرو خورد. در همان بازی دوم اشتباهات سریالی شیخ‌ویسی آغاز شد. او در قائمشهر مقابل نساجی 4گل خورد که از همه جالب‌تر گل چهارم بود. شوت راه دور رضا دهقانی درست توی سینه شیخ‌ویسی بود اما وحید موفق به مهار توپ نشد و توپ به داخل دروازه کمانه کرد. 3دقیقه بعد از این گل حسین فرکی دروازه‌بانش را تعویض کرد و امینی را به بازی فرستاد. شیخ‌ویسی بعد از این نمایش ضعیف در هفته دوم، 5هفته نیمکت‌نشین بود. در همین 5هفته بود که مهدی امینی مقابل پرسپولیس بازی کرد و 2گل از ترابی و نوراللهی خورد. شیخ‌ویسی از هفته هشتم برگشت و در جریان برد 2 بر یک مقابل ذوب‌آهن یک گل خورد. او در هفته‌های نهم و دهم مقابل گل‌گهر و سایپا گل نخورد و تنها کلین‌شیت‌های فصلش را ثبت کرد. در یازدهمین بازی فصل پیکان 3گل از نفت آبادان خورد و در دوازدهمین بازی هم سنگربان پیکان در جریان تساوی 2-2 مقابل استقلال بود که یک گل چیپ از مهدی قائدی خورد و مقابل شوت وریا غفوری از زاویه بسته هم واکنش موفقی نداشت. شیخ‌ویسی در مقابل سپاهان هم 2گل ازجمله یک شوت 30متری از امید نورافکن خورد و در بازی بعدی مقابل پارس‌جنوبی نیز دوباره شاهکار کرد و روی یک خروج اشتباه توپ را مقابل محمد نوری انداخت تا زمینه‌ساز شکست 3 بر یک پیکان شود. شیخ‌ویسی بعد از این نمایش ناامیدکننده دوباره به نیمکت تبعید شد تا هفته بیست‌ویکم که مقابل نفت مسجدسلیمان به دروازه برگشت و هفته بعد هم مقابل پرسپولیس ایستاد.
در مجموع وحید شیخ‌ویسی در این فصل 12بازی انجام داده، 22گل خورده، 4اشتباه فاحش داشته و فقط 2بار موفق به کلین‌شیت شده است. او با میانگین نمره6.02 از سایت مرجع متریکا ضعیف‌ترین دروازه‌بان این فصل بوده است. بهترین نمره شیخ‌ویسی (7.26) در بازی مقابل ذوب‌آهن و بدترین نمره او (4.50) در بازی با نساجی به‌دست آمده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید