• چهار شنبه 1 آذر 1402
  • الأرْبِعَاء 9 جمادی الاول 1445
  • 2023 Nov 22

پایان کاسبی با باران

برخورد با تعداد معدودی از رانندگان تاکسی که با بارش باران ،کرایه‌ها‌‌ را افزایش می‌دهند
اولین قطره باران که از آسمان به پایین می‌آید، صف‌های طولانی شهروندان تشکیل می‌شود چرا‌که در انتظار تاکسی ایستاده‌اند، اما ارتباط بعضی از تاکسی‌ها و باران همانند جن و بسم‌الله است.
گزارش میدانی از تذکرهای صمیمانه و مؤدبانه در متروی تئاترشهر و چهارراه ولیعصر عج

عزیزم شالت...

در همان چارچوبی است که قانون مجاز دانسته است: تذکر لسانی؛ نه کمتر و نه بیشتر، آن هم با تذکرهای مودبانه و متین و آرام، بدون کوچک‌ترین درگیری و برخورد فیزیکی. اینجا چهارراه ولیعصر عج و ایستگاه متروی تئاتر شهر است؛ چهارراهی که به‌دلیل وجود زیرگذر پیاده‌راه و موقعیت جغرافیایی خاص آن که هم مرکز شهر است و هم نزدیک چند دانشگاه و اداره مهم دولتی، از شلوغ‌ترین و پررفت‌وآمدترین معابر شهر به شمار می‌آید.

کشف حجاب و طوفان الاقصی

آمارها را لابد دیده‌اید؛ بالای 80درصد مردم ایران معتقد به حجابند و پوشش خود را هر چه که هست ناشی از عمل به دین‌شان می‌دانند. حمله به این هنجار و این عقیده اجتماعی، حمله به مردم است.

طوفان‌الاقصی و آینده‌ای دیگر

این روزها هرچه از غزه سخن بگوییم، کم است؛ آنجایی که حتی فرزند رزمندگان پدران‌شان را تشویق می‌کنند که محکم بایستند و اگر فلسطینیان اسلحه‌های خود را زمین بگذارند، عملا سیطره اسرائیل را تأیید کرده‌اند.

آتش‌بس: پیروزی مقاومت

مقام‌های آمریکایی، قطری و جنبش مقاومت فلسطین حماس ازجمله اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، دیروز سه‌شنبه از توافق قریب‌الوقوع برای برقراری آتش‌بس موقت و تبادل اسرا در نوار غزه خبر دادند.

بازگشت 6500 واحد اقتصادی به چرخه تولید

نتیجه تلاش دولت سیزدهم در احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل اقتصادی تاکنون چه بوده است؟ براساس آمارهای منتشرشده در ابتدای دولت تعداد بیش از 50هزار واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل در کشور بود که حالا وضعیت بهتر شده است.
گفت‌و‌گو با احیاگر فرش ترکمن‌

خانه ام را موزه فرش کردم

دخترکان 10ساله گنبدکاووسی وقتی از مدرسه برمی‌گشتند، کیف و کتاب را کناری می‌گذاشتند و مثل برق و باد می‌نشستند پای دار قالی. حصل خانجانی هم زیر و بم بافت فرش ترکمن را همین‌گونه از مادرش یاد گرفت.

لایحه ضد‌تورمی بودجه در مجلس

پیشنهاد فلسفی برای مخاطب‌معمولی